CASH-FLOW (CF) - jak go sporządzić i wykorzystać do podejmowania decyzji finansowych

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej



450,00 +23% VAT

Cel szkolenia:​

Głównym celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z podstawami sporządzenia i interpretowania  rachunku przepływów pieniężnych.

W ramach szkolenia zostanie omówiona metodologia wykorzystywana w procesie Cash Flow, a także wykorzystywane narzędzia. Zrozumienie praktycznych aspektów wykorzystania CF znacząco wpływa na polepszenie komunikacji z pionem finansowym w organizacji.  Uczestnicy szkolenia zwiększą świadomość swoich decyzji w kontekście przewidywania i oceny skutków finansowych.

Korzyści dla uczestników szkolenia:

  • poznasz podstawowe pojęcia, metody i narzędzia wykorzystywane w procesie sporządzania
    i interpretowania CF
  • nabędziesz swobodę w prowadzeniu analizy finansowej przedsiębiorstwa
  • usprawnisz swoją  komunikację z działem księgowym
  • nauczysz się przewidywać i oceniać skutki finansowe podejmowanych przez siebie decyzji

Adresaci szkolenia:

  • Kadra kierownicza pionów niefinansowych
  • Pracownicy działu przejęć i fuzji/rozwoju biznesu
  • Analitycy kredytowi w  bankach
  • Osoby odpowiedzialne za podejmowanie decyzji niosących skutki finansowe

1. Wprowadzenie - CF jako integralna część sprawozdania  finansowego:

  • Czego dowiadujemy się o CF z Ustawy o rachunkowości?
  • Powtórzenie zasad sporządzania sprawozdania finansowego (istotność, memoriał, współmierność kosztów i przychodów, porównywalność)
  • Gotówka jest królem, czyli o istotności informacji płynącej z CF

2. Prezentacja typów  działalności w CF:

  • Rodzaje działalności w CF  a pozostałe elementy sprawozdania  finansowego
  • Co może oznaczać, że przepływy z działalności operacyjnej, inwestycyjnej i finansowej są dodatnie/ujemne?

3. Praktyczne aspekty sporządzania CF:

  • Założenia podstawowe
  • Niezbędne dane dodatkowe potrzebne do sporządzenia CF 
  • Porównanie wersji CF: pośrednia i bezpośrednia
  • Studium przypadku - budujemy CF metoda pośrednią na podstawie bilansu, RZiS i informacji dodatkowych

4. Jak wykorzystać CF do oceny kondycji finansowej firmy:

  • Ocena rentowności,
  • Analiza płynności,
  • Zadłużenie a przepływy pieniężne,
  • „Łączenie kropek”, czyli optymalne wykorzystanie wiedzy płynącej ze wskaźników finansowych i CF
  • CF jako narzędzie wyszukiwania niespójności/kreatywnej księgowości w sprawozdaniu finansowym (prezentacja praktycznego przykładu)

 

Izabela Zimoch Konopacka

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach i podyplomowych studiów „Psychologia biznesu dla menadżerów” w WSZiP im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Zdobyła międzynarodowe kwalifikacje ACCA, CIA i CFE.

W ramach działalności trenerskiej specjalizuje się w  szkoleniach certyfikacyjnych ACCA, CIMA, CIA, jak również z  tematyki zarządzania ryzykiem finansowym, audytu i kontroli wewnętrznej, międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej (MSSF). Prowadzi też autorskie warsztaty z zarządzania ryzykiem oszustw i sprzeniewierzeń oraz jest autorką publikacji na ten temat. Szkoli najwyższą kadrę menadżerską, przedsiębiorców, audytorów, finansistów oraz kierowników nie-finansowych.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Opłata obejmuje:

wykłady oraz materiały szkoleniowe. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rabaty:

10% dla Klientów PKF Consult

Płatności:

płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Dane do płatności:

wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej.

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.

Godziny szkolenia:

9.30 - 15.30

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70

e-mail

Patrycja Lichacy
Koordynator ds. projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
570 094 969, (22) 495 76 02

e-mail

 

Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń

601 832 482, (22) 495 76 02
e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu