Ceny Transferowe - analiza porównawcza

 

500,00 +23% VAT

Uczestnicy uzyskają kompleksową wiedzę dotyczącą:

  • analizy porównawczej
  • miar statystycznych stosowanych w benchmarkingu
  • kryteriów selekcji stosowanych w benchmarkingu
  • stosowanych wskaźników
  • ewentualnych korekt na podmiotach porównywalnych

1. Rola analizy porównawczej

 

  • analiza danych porównawczych jako nadrzędnie do weryfikacji cen transferowych
  • zakres informacji prezentowanych w ramach analiz danych porównawczych

 

2. Rodzaje porównań w analizie benchmarkingowej

 

  • porównywanie wewnętrzne i zewnętrzne w analizie benchmarkingowej 
  • porównywanie na poziomie transakcji oraz porównywanie na poziomie działalności podmiotu
  • rodzaje porównań w analizie benchmarkingowej

 

 

3. Źródła porównywalnych danych rynkowych w porównaniach zewnętrznych

 

  • rodzaje źródeł porównywalnych danych zewnętrznych i ich charakterystyka
  • wybór optymalnego źródła danych porównywalnych

 

 

4. Liczebność podstawowej populacji podmiotów wykorzystywanych w benchmarkingu krajowym

 

5. Przykładowe kryteria selekcji stosowane w benchmarkingu krajowym

 

  • obszar geograficzny
  • rodzaj prowadzonej działalności gospodarczej
  • dostępność danych finansowych (ciągłość sprawozdawcza)
  • rozmiar przedsiębiorstwa
  • format sprawozdania
  • typ rachunku zysków i strat
  • status prawny podmiotu
  • wysokość zagregowanych dochodów
  • okres sprawozdawczości oraz data bilansowania
  • weryfikacja profilu działalności
  • wartość wskaźników rentowności
  • powiązania kapitałowe, osobowe, operacyjne oraz inne kryteria selekcji

 

6. Analiza wskaźnikowa

 

  • wskaźniki rentowności (PLI – Profit Level Indicator)
  • korekty danych finansowych i wskaźników
  • analiza statystyczna – metody szacowania wyników

 

7. Charakterystyka populacji podmiotów porównywalnych wykorzystywanych w benchmarkingu międzynarodowym

 

8. Kryteria selekcji stosowane w benchmarkingu międzynarodowym

 

Sebastian Wawrzak

Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie finanse. Doradca podatkowy, nr wpisu 11825. Do niedawna wiceprezes Stowarzyszenia Centrum Cen Transferowych, członek Komitetu Podatkowego Pracodawców RP. Interesuje się cenami transferowymi od 2011 roku, kiedy rozpoczął pracę w Wydziale ds. Uprzednich Porozumień Cenowych w Ministerstwie Finansów, laureat II edycji Prezydenckiego Programu Eksperckiego – Laboratorium Idei, absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz Akademii Ekonomicznej w Poznaniu. Specjalizuje się w zakresie podatków, finansów, polityki gospodarczej i strategii przedsiębiorstw. Doświadczenie zdobywał na różnych szczeblach administracji państwowej i podatkowej: Kancelaria Prezydenta RP, Ministerstwo Finansów, Izba Skarbowa oraz Urząd Skarbowy. Doświadczenie w biznesie zdobywał będąc wewnętrznym doradcą podatkowym w PKP Intercity S.A. Autor kilku publikacji z zakresu ekonomii i podatków. Był również ekspertem: Joint Transfer Pricing Forum przy Komisji Europejskiej. Obecnie Transfer Pricing Manager w PKF Consult.

 

 

 

Termin:
16 stycznia 2018

Godziny szkolenia:
09.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6, lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504 przystanek Gotarda
Metro: stacja Służew, a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca należy wysiąść na przystanku Orzycka

 

 

 

Cena uczestnictwa:
500 zł  + 23% VAT

Opłata obejmuje:
Wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe. Uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia.

Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
10% dla osób zgłaszających się na więcej niż jedno szkolenie otwarte

Termin płatności:
Tydzień przed terminem rozpoczęcia szkolenia, drogą mailową rozsyłane będą informacje organizacyjne oraz prośba o uiszczenie opłaty.

Dane do płatności:
Wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.

 


Skontaktuj się z nami

Małgorzata Buf-Jabłońska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail, 22 560 76 71

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, 22 560 76 55

Tomasz Oleszek
Koordynator ds. Rozwoju Usług i Sprzedaży
e-mail, 22 495 76 02

Szkolenia wg. kategorii

Szkolenia wg. lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 700 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Posiadamy 19-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

4

Posiadamy 19-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

Zrealizowaliśmy ponad 700 szkoleń dla blisko 15000 słuchaczy - czyli ponad 7800 godzin zajęć przeprowadzonych przez wykładowców PKF

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
Forum Biznesu
Kariera w finansach
Klub integracji europejskiej
PUDS
Rach
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu