Uczestnicy szkolenia:
poznają aktualny stan prawny i praktyki w zakresie cen transferowych
pozyskają wiedzę na temat identyfikacji powiązań
uzyskaja wiedzę o zakresie i zasadach sporządzania dokumentacji cen transferowych
przyswoją informację w zakresie analizy porównawczej
1. Podsumowanie regulacji wynikających z projektu ustawy z dnia 15 lipca 2018 r., zmieniającej przepisy w zakresie cen transferowych od 1 stycznia 2019 r.
Nowa definicja podmiotów powiązanych
Ustalanie obowiązku dokumentacyjnego w nowy sposób
Zwolnienia z obowiązku dokumentacyjnego
Recharakteryzacja transakcji
Nowy zakres podmiotów zobowiązanych do sporządzenia dokumentacji grupowej (ang. master file)
Uproszczone rozliczenia tzw. safe harbours
Zastąpienie formularza CIT-TP nową informacją o cenach transferowych (TP-R)
2. Szczegółowy zakres nowych dokumentacji krajowych (ang. local file)
Opis podatnika
Opis transakcji z podmiotami z grupy
Wskazanie rodzaju i przedmiotu transakcji
Sposób kalkulacji ceny transferowej
Informacje finansowe podatnika
3. Szczegółowy zakres nowych dokumentacji grupowych (ang. master file)
Wskazanie podmiotu powiązanego, który sporządził master file
Struktura organizacyjna grupy
Polityka cen transferowych
Opis działalności prowadzonej przez grupę
Opis posiadanych, tworzonych, rozwijanych i wykorzystywanych w działalności przez grupę wartości niematerialnych
Opis sytuacji finansowej pomiędzy podmiotami tworzącymi grupę, zawierający w szczególności sporządzone sprawozdanie skonsolidowane podmiotów tworzących grupę
Opis porozumień zawartych z administracjami innych państw, w szczególności APA
4. Analiza danych porównawczych
Źródła danych
Sposoby przeprowadzenia analizy
Opis procesu wyszukiwania i doboru danych oraz wskazanie źródeł tych danych.
Wykaz danych porównawczych, wraz z opisem, odnoszących się do transakcji
(wewnętrznych lub zewnętrznych) pomiędzy podmiotami niepowiązanymi, jeśli takie dane są dostępne oraz wykaz danych i wskaźników finansowych podmiotów niepowiązanych, wykorzystanych do analizy, lub odrzuconych,
Wyjaśnienie powodów przyjęcia do analizy danych z wielu lat lub z jednego roku,
Uzasadnienie wyboru wskaźnika finansowego przyjętego do analizy, w przypadku jego zastosowania,
Opis korekt wraz z uzasadnieniem, w przypadku ich zastosowania,
Wskazanie wyznaczonego w wyniku analizy punktu lub przedziału wraz z opisem miar statystycznych, w przypadku ich zastosowania,
Praktyczne problemy
Katarzyna Zakrzewska
Od początku swojej kariery zawodowej specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu cen transferowych. Posiada 7 letnie doświadczenie w dziedzinie doradztwa podatkowego obejmujące m.in opracowanie i weryfikację dokumentacji cen transferowych, sporządzanie analiz porównawczych, opracowywanie polityk cen transferowych, planowanie rozliczeń grupowych, restrukturyzacje działalności (transfer funkcji), a także dokumentowanie usług niematerialnych dla celów obrony kosztów podatkowych. Jest autorką wielu publikacji z dziedziny cen transferowych, a także częstą prelegentką na konferencjach i seminariach podatkowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała od 2004 r. w dziale cen transferowych firmy Polska Grupa Konsultingu Sp. z o.o. a następnie w dziale cen transferowych w KPMG TAX M. Michna Sp.k.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Opłata obejmuje:
wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
Płatności:
płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Dane do płatności:
wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej.
Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001
Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.
Godziny szkolenia:
9.30 - 16.00
Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6 lok. 1B w Warszawie
Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:
Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504, przystanek Gotarda
Metro: stacja Służew a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca - należy wysiąść na przystanku Orzycka
Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail
607 595 131, (22) 495 76 02
Małgorzata Buf-Jabłońska
Menedżer ds. szkoleń obligatoryjnych
e-mail
605 157 756, (22) 560 76 71
Anna Ciucias
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, (22) 560 76 70
Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail
693 333 558, (22) 560 76 55
Agnieszka Ulanecka
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail
601 832 482, (22) 560 76 55
Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej
Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR
Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.
Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR
W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.