Ceny Transferowe - najnowsze zmiany



550,00 +23% VAT

 

Uczestnicy szkolenia:

  • poznają aktualny stan prawny i praktyki w zakresie cen transferowych
  • pozyskają wiedzę na temat identyfikacji powiązań
  • uzyskaja wiedzę o zakresie i zasadach sporządzania dokumentacji cen transferowych
  • przyswoją informację w zakresie analizy porównawczej

 

1. Podsumowanie regulacji wynikających z projektu ustawy z dnia 15 lipca 2018 r., zmieniającej przepisy w zakresie cen transferowych od 1 stycznia 2019 r.

  • Nowa definicja podmiotów powiązanych

  • Ustalanie obowiązku dokumentacyjnego w nowy sposób

  • Zwolnienia z obowiązku dokumentacyjnego

  • Recharakteryzacja transakcji

  • Nowy zakres podmiotów zobowiązanych do sporządzenia dokumentacji grupowej (ang. master file)

  • 1.6.Uproszczone rozliczenia tzw. safe harbours

  • 1.7.Zastąpienie formularza CIT-TP nową informacją o cenach transferowych (TP-R)

2. Szczegółowy zakres nowych dokumentacji krajowych (ang. local file)

  • Opis podatnika

  • Opis transakcji z podmiotami z grupy

  • Wskazanie rodzaju i przedmiotu transakcji

  • Sposób kalkulacji ceny transferowej

  • Informacje finansowe podatnika

3. Szczegółowy zakres nowych dokumentacji grupowych (ang. master file)

  • Wskazanie podmiotu powiązanego, który sporządził master file

  • Struktura organizacyjna grupy

  • Polityka cen transferowych

  • Opis działalności prowadzonej przez grupę

  • Opis posiadanych, tworzonych, rozwijanych i wykorzystywanych w działalności przez grupę wartości niematerialnych

  • Opis sytuacji finansowej pomiędzy podmiotami tworzącymi grupę, zawierający w szczególności sporządzone sprawozdanie skonsolidowane podmiotów tworzących grupę

  • Opis porozumień zawartych z administracjami innych państw, w szczególności APA

4. Analiza danych porównawczych

  • Źródła danych

  • Sposoby przeprowadzenia analizy

  • Opis procesu wyszukiwania i doboru danych oraz wskazanie źródeł tych danych.

  • Wykaz danych porównawczych, wraz z opisem, odnoszących się do transakcji

  • (wewnętrznych lub zewnętrznych) pomiędzy podmiotami niepowiązanymi, jeśli takie dane są dostępne oraz wykaz danych i wskaźników finansowych podmiotów niepowiązanych, wykorzystanych do analizy, lub odrzuconych,

  • Wyjaśnienie powodów przyjęcia do analizy danych z wielu lat lub z jednego roku,

  • Uzasadnienie wyboru wskaźnika finansowego przyjętego do analizy, w przypadku jego zastosowania,

  • Opis korekt wraz z uzasadnieniem, w przypadku ich zastosowania,

  • Wskazanie wyznaczonego w wyniku analizy punktu lub przedziału wraz z opisem miar statystycznych, w przypadku ich zastosowania,

  • Praktyczne problemy

Katarzyna Zakrzewska

Od początku swojej kariery zawodowej specjalizuje się w zagadnieniach z zakresu cen transferowych. Posiada 7 letnie doświadczenie w dziedzinie doradztwa podatkowego obejmujące m.in opracowanie i weryfikację dokumentacji cen transferowych, sporządzanie analiz porównawczych, opracowywanie polityk cen transferowych, planowanie rozliczeń grupowych, restrukturyzacje działalności (transfer funkcji), a także dokumentowanie usług niematerialnych dla celów obrony kosztów podatkowych. Jest autorką wielu publikacji z dziedziny cen transferowych, a także częstą prelegentką na konferencjach i seminariach podatkowych. Doświadczenie zawodowe zdobywała od 2004 r. w dziale cen transferowych firmy Polska Grupa Konsultingu Sp. z o.o. a następnie w dziale cen transferowych w KPMG TAX M. Michna Sp.k.

Godziny szkolenia:
9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6, lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504, przystanek Gotarda
Metro: stacja Służew a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca - należy wysiąść na przystanku Orzycka

 

 

 

Opłata obejmuje:
wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia.

Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
10% dla osób zgłaszających się na więcej niż jedno szkolenie

Termin płatności:

opłaty za uczestnictwo należy uiścić przed terminem rozpoczęcia szkolenia po otrzymaniu maila potwierdzającego jego realizację.

Brak opłaty na konto Organizatora w wyżej wymienionym terminie powoduje automatyczne skreślenie z listy uczestników szkolenia.

Dane do płatności:
wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.

 


Skontaktuj się z nami

Małgorzata Buf-Jabłońska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail, 22 560 76 71

Karolina Łąkowska
Menedżer ds. projektów szkoleniowych
e-mail, 22 495 76 02

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, 22 560 76 55

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 700 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Posiadamy 19-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

4

Posiadamy 19-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

Zrealizowaliśmy ponad 700 szkoleń dla blisko 15000 słuchaczy - czyli ponad 7800 godzin zajęć przeprowadzonych przez wykładowców PKF

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu