Jak sprawnie zaprojektować i wdrożyć system kontroli wewnętrznej nad sprawozdawczością finansową?

 

1 200,00 +23% VAT

Cel szkolenia:

Przekazanie wiedzy o znaczeniu kontroli we wszystkich procesach finansowych, jak również przygotowanie uczestników do projektowania i poprawy dotychczasowego  systemu kontroli wewnętrznej.

W trakcie dwudniowych warsztatów uczestnicy uzyskają zrównoważoną proporcję wiedzy teoretycznej  i praktycznej potrzebnej do projektowania i wdrożenia systemu kontroli wewnętrznej nad sprawozdawczością finansową.

Szkolenie skierowane do:

  • Rad nadzorczych, członków zarządu oraz dyrektorów finansowych
  • Audytorów, kontrolerów wewnętrznych oraz osób zarządzających ryzykiem operacyjnym
  • Głównych księgowych i specjalistów z działów finansowo-księgowych odpowiedzialnych za kontrole finansowe
Jak przygotować się do projektowania systemu kontroli wewnętrznej?

1. Wprowadzenie do zagadnień ładu korporacyjnego  w Polsce i na świecie.

2. Związek sprawozdawczości finansowej z poprawną  identyfikacją procesów biznesowych.

3. COSO - najczęściej stosowany model systemu kontroli wewnętrznej:

  • Środowisko kontroli wewnętrznej.

  • Ocena ryzyka.

  • Czynności kontrolne.

  • Informacja i komunikacja.

  • Monitorowanie i nadzór.

4. W jaki sposób zaplanować bezbolesne  wdrożenie?

5. Ustalanie celów kontroli wewnętrznej.

6. Kryteria podziału kontroli wewnętrznych: na poziomie Spółki i na poziomie procesów biznesowych.

7. Znaczenie kontroli nad przetwarzaniem informacji dla zapewnienia prawidłowości sprawozdawczości finansowej.

8. Czym są czynności kontrolne i jakie mają atrybuty?

9. Wstęp do dokumentowania systemu kontroli wewnętrznych nad sprawozdawczością finansową

 

Jak powinien przebiegać proces projektowania systemu kontroli wewnętrznej?

1. Fazy dokumentowanie systemu kontroli wewnętrznych nad sprawozdawczością finansową:

  • Identyfikacja i analiza ryzyk oraz budowa macierzy ryzyk.

  • Identyfikacja kontroli wewnętrznych w procesach – aktualizacja macierzy ryzyk o  kontrole.

  • Dokumentowanie procesów i kontroli – tworzenie map procesów i procedur wewnętrznych.

2. Ocena poprawności zaprojektowania kluczowych czynności kontrolnych.

3. Testowanie efektywności operacyjnej kluczowych kontroli.

4. Dokumentacja oceny zaprojektowania i efektywności operacyjnej kontroli.

5. Przygotowanie i realizacja planu naprawczego.

6. Korzyści z poprawnej implementacji systemu kontroli wewnętrznej.

Izabela Zimoch - Konopacka

Posiada wieloletnie doświadczenie menadżerskie w audycie zewnętrznym i wewnętrznym oraz jako członek zarządu i dyrektor finansowy w branży nowych technologii oraz mediów. Od 10 lat prowadzi szkolenia i niestandardowe projekty dla dużych podmiotów. Specjalizuje się w anglojęzycznych finansowych szkoleniach certyfikacyjnych (ACCA, CIMA CIA), jak również autorskich programach zarządzania ryzykiem oszustw i nadużyć́ oraz bezboleśnie wprowadza humanistów do świata finansów. Z wykształcenia ekonomistka, z zamiłowania - ciekawa świata. Entuzjastka łączenia odległych obszarów wiedzy - finansów i marketingu. Zapalona propagatorka design thinking i agile. Nieustraszona  podróżniczka na wyboistych szlakach UX/CX. 

Absolwentka podyplomowych studiów „Psychologia biznesu dla menadżerów” w ALK w Warszawie i tamże uczestniczka kolejnej w swojej karierze szkole trenerów biznesu. Zdobyła m.in. międzynarodowe kwalifikacje ACCA, CIA, CFE i AgileBA. Certyfikowana biegła d/s nadużyć.

Autorka publikacji w miesięczniku „Rachunkowość”: „Nadużycia w dziale sprzedaży” (marzec 2017), „Nadużycia i oszustwa pracownicze” (listopad 2012), „Nadużycia i oszustwa na szczycie firmowej drabiny” (czerwiec 2011).

Godziny szkolenia:
9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6, lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504, przystanek Gotarda
Metro: stacja Służew a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca - należy wysiąść na przystanku Orzycka

Opłata obejmuje:
wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia.

Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
10% dla osób zgłaszających się na więcej niż jedno szkolenie

Termin płatności:
Opłaty za uczestnictwo należy uiścić przed terminem rozpoczęcia szkolenia po otrzymaniu maila potwierdzającego jego realizację.
Brak opłaty na konto Organizatora w wyżej wymienionym terminie powoduje automatyczne skreślenie z listy uczestników szkolenia.

Dane do płatności:
wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.


Skontaktuj się z nami

Małgorzata Buf-Jabłońska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail, 22 560 76 71

Karolina Łąkowska
Menedżer ds. projektów szkoleniowych
e-mail, 22 495 76 02

Anna Ciucias
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, 22 560 76 70

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail, 693 333 558

Agnieszka Ulanecka
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail, 601 832 482

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu