Matematyka biznesowo-handlowa

 


650,00 +23% VAT

Cel szkolenia:

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z elementami mającymi wpływ na rentowność sprzedaży.Stworzony przez praktyka program przeprowadzi uczestników krok po kroku, w łatwy i przejrzysty sposób przez obszar myślenia marżą, podstaw rentowności w sprzedaży, pre-ewaluacji  działań handlowych, zwrotu z inwestycji i kosztów finansowania biznesu. Znajomość matematyki biznesowej pozwoli uczestnikom warsztatów efektywniej zarządzać rentownością prowadzonych działań handlowych, świadomie planować portfolio produktów i promocje cenowe, a także zrozumieć jaki jest koszt finansowania każdego biznesu.

Szkolenie prowadzone jest w oparciu o praktyczne przykłady i autorskie zadania trenera, które są wspólnie rozwiązywane po krótkim wprowadzeniu teoretycznym do omawianych zagadnień. Zagadnienia omawiane na bazie case study ułatwiają  zrozumienie i zapamiętanie zagadnień, tak aby uczestnicy mogli je od razu po szkoleniu zastosować w praktyce.

 

Korzyści dla uczestnika:

Wiedza z zakresu matematyki biznesowej m.in. pomoże uczestnikom:

  • prowadzić działania handlowe i marketingowe w oparciu o świadome decyzje biznesowe w miejsce negocjacji opartych na intuicji
  • zrozumieć, na czym zarabia klient, a na czym zarabia firma, którą reprezentuje
  • zrozumieć w jaki sposób ustalać warunki handlowe, aby wspierały realizację targetów i obranej strategii sprzedaży
  • świadomie udzielać rabatów handlowych i promocyjnych,  tak aby wspierały rentowność
  • przygotować pre-ewaluację akcji promocyjnych
  • efektywnie planować portfolio produktów i promocje cenowe
  • zrozumieć, co należy brać pod uwagę przy obliczaniu rentowności współpracy
  • prawidłowo obliczać rentowność, w tym marże i narzuty
  • zrozumieć różnicę między pojęciem marży i narzutu
  • wyliczać, o ile więcej trzeba sprzedać, aby odrobić udzielony rabat w masie marży
  • obliczyć ile kosztuje sprzedającego termin płatności
  • zrozumieć, na czym polega finansowanie prowadzonego biznesu i czym jest kapitał pracujący

 

Adresaci:

  • Menadżerowie i kierownicy działów sprzedaży i marketingu
  • Key Account Manager
  • Handlowcy negocjujących warunki sprzedaży lub kontrakty
  • Product Manager 
  • pracownicy działów marketingu
  • pracownicy działów operacyjnych wspierających pracę działów handlowych

 

 

CZĘŚĆ 1 

  • Co składa się na rentowność
  • Rodzaje rabatów wspierających rentowność i realizację strategii biznesowej
  • Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
  • Zasady wyliczania marży i narzutu
  • Procent czy masa marży – co jest ważniejsze?
  • Analiza portfolio/oferty pod kątem rentowności
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

     

       CZĘŚĆ 2 

  • Podstawowe elementy finansowe w relacjach handlowych
  • Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
  • Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych
  • Podstawowe elementy rachunku zysków i strat (P&L)
  • Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
  • Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?
  • Termin płatności – jak obliczyć jego wartość dla celów negocjacyjnych?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

   

       CZĘŚĆ 3 

  • Jakie rodzaje rabatów wspierają realizację strategii sprzedaży?
  • Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
  • Od ceny wyjściowej do ceny 4 x net
  • Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
  • Kaskadowo czy sumarycznie, frontowo czy potransakcyjnie czyli sposoby naliczania rabatów i    ich wpływ na zyskowność współpracy
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – zależne lub niezależne od obrotu
  • Inwestycje pozakontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
  • Pre-ewaluacja akcji promocyjnych – najważniejsze zasady
  • Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
  • Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

PANEL KONSULTACYJNY Z TRENEREM 

 

 

PRZYGOTOWANIE DO SZKOLENIA:

Uczestnicy powinni posiadać kalkulator (może być na telefonie typu smartphone), czyste kartki i przybory do pisania. Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają podstawowy zestaw wzorów – wskazane jest wydrukowanie ich, aby mieć do nich dostęp podczas rozwiązywania zadań.

 

Małgorzata Warda

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu, sprzedaży i marketingu, które zdobywała pracując w korporacjach międzynarodowych jako m.in. Handlowiec, Key Account Mangager, National Key Account Manager, Dyrektor Handlowy. Wynegocjowała ponad 2000 kontraktów handlowych, wprowadziła na rynek szereg znanych marek – m.in. system kapsułkowy Nescafé Dolce Gusto i naczynia do gotowania Tefal Ingenio. Obecnie prowadzi firmę doradczą Warda Consulting Team i jako konsultant w zakresie strategii biznesowych wspiera zarówno duże korporacje jak i młode firmy w zakresie zarządzania, optymalizacji procesów i zwiększania rentowności prowadzonych działań handlowych. Obszary jej specjalizacji to przede wszystkim szkolenia z matematyki biznesowo-handlowej i negocjacji w oparciu o wartości matematyczne i aspekty finansowe, zarządzanie zmianą, zarządzanie zespołami, optymalizacja procesów biznesowych. Jest również certyfikowanym międzynarodowo mentorem biznesu w ramach European Mentoring & Coaching Council oraz wykładowcą MBA w szkołach biznesu. Jej artykuły o tematyce sprzedażowej i finansowej regularnie ukazują się w takich tytułach jak : Szef Sprzedaży, Puls Biznesu, Nowa Sprzedaż, As Sprzedaży Finanse i Controlling, Controlling i Rachunkowość Zarządcza.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Opłata obejmuje:

wykłady oraz materiały szkoleniowe. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rabaty:

10% dla Klientów PKF Consult

Płatności:

płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

 

Godziny szkolenia:

09.30 - 15.15

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70

e-mail

Patrycja Lichacy
Koordynator ds. projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
570 094 969, (22) 495 76 02

e-mail

 

Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń

601 832 482, (22) 495 76 02
e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu