Szkolenie obejmuje 8h
Dostęp do szkolenia zostanie wyłączony 31.12.2021 r.
I. Wprowadzenie do zagadnień prawnych w zakresie zorganizowanej części przedsiębiorstwa
1.Pojęcie zorganizowanej części przedsiębiorstwa
2.Niespójność definicji zorganizowanej części przedsiębiorstwa w regulacjach prawnych
3.Cechy charakterystyczne zorganizowanej części przedsiębiorstwa w świetle ustaw podatkowych
4.Zorganizowana część przedsiębiorstwa w orzecznictwie
II. Transakcje dotyczące zorganizowanej części przedsiębiorstwa w świetle prawa handlowego i cywilnego
1.Sprzedaż / zbycie ZCP (k.c.)
2.Aporty ZCP (k.s.h.)
3.ZCP w podziałach spółek (k.s.h.)
III. Ujęcie transakcji ZCP w księgach rachunkowych zgodnie z ustawą o rachunkowości
1.Rodzaje transakcji z ujęciem ZCP
2.Podstawy prawne rozliczeń transakcji
3.Ustalenie właściwej metody rozliczenia transakcji
4.Charakterystyka metody nabycia
5.Charakterystyka metody łączenia udziałów
6. Zestawienie różnic w rozliczeniu transakcji metodą nabycia i metodą łączenia udziałów
7.Aport zorganizowanej części przedsiębiorstwa – zagadnienia praktyczne
8.Sprzedaż/zakup ZCP
9.Ujęcie ZCP w transakcjach podziału spółek
10.Ujęcie rachunkowe leasingu ZCP
11.Ujęcie rachunkowe dzierżawy ZCP
IV. Ujęcie transakcji ZCP zgodnie z MSR/MSSF
1. Regulacje MSR dotyczące rozliczania przejęcia ZCP
2. Kontrola według MSSF10
3. Przejęcie kontroli
4. Identyfikacja i wycena aktywów przejmowanych
5. Przekazana zapłata
6. Koszty związane z przejęciem
7. Wartość firmy zgodnie z MSSF 3
8. Wycena kapitałów udziałowców nie sprawujących kontroli
9. Utrata wartości firmy
10. Warunkowe i dodatkowe płatności za przejęcie
11. Nabycie po okazyjnej cenie – zasady ustalania zysku
12. Rozliczenie przejęć w przypadku przejęcia kontroli bez zapłaty
13. Rozliczanie skutków przejęć wieloetapowych i częściowych
14. Technika ujęcia ZCP (analogia do ujęcia jednostki zależnej w sprawozdaniu skonsolidowanym MSR 22)
15. Zmiany we własności, które nie wywołują utraty kontroli
16. Utrata kontroli nad wcześniej kontrolowana jednostką zależną
17. Przyporządkowanie strat przejętych jednostek na udziały nie sprawujące kontroli
18. Podsumowanie: ujęcie transakcji ZCP według MSR/MSSF
V. Transakcje dotyczące zorganizowanej części przedsiębiorstwa w prawie podatkowym
1.Aport ZCP – aspekty podatkowe
2.Sprzedaż ZCP – aspekty podatkowe
3.Dzierżawa ZCP – aspekty podatkowe
VI. Sprawdzian wiadomości
Minimalne warunki techniczne uczestnika, niezbędne do realizacji szkolenia
1. Procesor dwurdzeniowy lub lepszy
2. Rozdzielczość ekranu monitora minimum 1024x768
3. Karta dźwiękowa
4. Dostęp do Internetu
5. Myszka
6. Klawiatura
7. System operacyjny: Microsoft Windows XP lub wyższy
8. Przeglądarka:
Kontakt w sprawach technicznych: helpdesk@pkfpolska.pl
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Potwierdzamy mailowo otrzymanie zgłoszenia na każde szkolenie.
Opłaty za uczestnictwo należy uiścić po otrzymaniu maila potwierdzającego rejestrację na szkolenie e-learningowe.
Opłata obejmuje:
dostęp do kursu online,
materiały szkoleniowe w pdf,
zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Dane do płatności:
wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,
Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001
Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz nazwę szkolenia.
Moduł obowiązuje w roku 2021 i z dniem 31.12.2021 r. dostęp do niego zostanie wyłączony.
Etap I
Po zalogowaniu się na platformę, uczestnik znajdzie ekran z opisem przycisków nawigacji, z których będzie korzystał przy realizacji szkolenia. Struktura szkolenia składa się z rozdziałów tematycznych. Po zapoznaniu się z każdym rozdziałem, uczestnik ma do rozwiązania jedno lub dwa zadania metodą wyboru lub doboru prawidłowych odpowiedzi. Warunkiem uruchomienia następnego rozdziału jest prawidłowe rozwiązanie zadań z rozdziału poprzedniego.
Etap II
Po zapoznaniu się z zagadnieniami zawartymi we wszystkich rozdziałach i rozwiązaniu wszystkich zadań, uczestnik ma prawo przejść do części końcowej kursu. Jest to test wiadomości, którego zaliczenie jest podstawą do wydania zaświadczenia ukończenia szkolenia.
Etap III
Po wejściu do pliku – test wiadomości uczestnik otrzymuje 25 pytań wybranych losowo z ogólnej puli pytań testowych. Zaliczenie testu następuje po prawidłowej odpowiedzi na 20 pytań testowych. Istnieje możliwość poprawienia odpowiedzi jeśli uczestnikowi wydaje się, że zaznaczył odpowiedź błędną.
Po zakończeniu testu pojawi się raport z uzyskanych wyników.
Etap IV
Po ukończeniu kursu e-learningowego należy wypełnić ankietę ewaluacyjną, wymaganą przy szkoleniach elearningowych tak samo jak i przy szkoleniach stacjonarnych, zgodnie z wytycznymi KRBR. Po zakończeniu szkolenia istnieje możliwość wydrukowania materiałów szkoleniowych w formie prezentacji.
Etap V
Pomyślne ukończenie szkolenia automatycznie jest rejestrowane na platformie e-learningowej. Organizator niezwłocznie wysyła uczestnikowi zaświadczenie o ukończeniu szkolenia w formie elektronicznej.
Moduł obowiązuje w roku 2021 i z dniem 31.12.2021 r. dostęp do niego zostanie wyłączony.
Kontakt
Jeśli potrzebujesz pomocy:
w sprawach technicznych: helpdesk@pkfpolska.pl
w sprawach merytorycznych: szkolenia@pkfpolska.pl
Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70
Patrycja Lichacy
Koordynator ds. projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70
Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
570 094 969, (22) 495 76 02
Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń
601 832 482, (22) 495 76 02
e-mail
Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej
Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR
Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.
Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR
W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.