Moduł 27 - Wykorzystanie procedur analitycznych w procesie badania sprawozdań finansowych

Szkolenie obejmuje 16 h



690,00

1. Wprowadzenie

  • Cel szkolenia.

  • Główne standardy badania określające warunki i zakres stosowania procedur analitycznych (w tym: KSB 520,  KSB 500,  KSB 315, KSB 330 i KSB 450).

  • Zalety stosowania procedur analitycznych już na etapie akceptacji klienta (KSKJ 1) i łączenia ich procedurami   badania.

  • Obowiązek i możliwość stosowania procedur analitycznych w procesie badania.

  • Powiązanie procedur analitycznych z modelem ryzyka badania.

  • Podobieństwa i różnice dotyczące wykorzystania procedur analitycznych na różnych etapach badania.

2. Przebieg procedur analitycznych

  • Warunki polegania na wynikach procedur analitycznych.

  • Poziom pewności możliwy do uzyskania w wyniku stosowania procedur analitycznych.

  • Akceptowalny poziom odchyleń od oczekiwań a istotność.

  • Wykorzystanie procedur analitycznych w badaniu sprawozdań finansowych małychi średnich jednostek.

  • Procedury analityczne a ryzyko oszustwa.

  • Możliwość wykorzystania w badaniu analiz sporządzonych przez strony trzecie.

  • Procedury analityczne jako proces:

    • budowanie oczekiwań, co do kształtowania się określonych wartości lub wskaźników,

    • identyfikacja odstępstw od oczekiwań,

    • badanie i wyjaśnianie przyczyn odstępstw oraz

    • formułowanie wniosków i ich wpływ na dalszy proces badania

3. Główne narzędzia i techniki procedur analitycznych

  • Warunki wstępne i ograniczenia stosowania różnych narzędzi i technik.

  • Analiza trendu.

  • Analiza wskaźnikowa.

  • Test racjonalności.

  • Analiza regresji.

  • Inne niestatystyczne narzędzia analityczne.

4. Wykorzystanie procedur analitycznych na etapie akceptacji klientaoraz planowania badania

  • Procedury analityczne, jako narzędzie zdobywania wiedzy o jednostce i szacowania ryzyka.

  • Wykrywanie zagrożeń dla kontynuacji działalności.

  • Wymogi dokumentacyjne.

  • Wpływ wyników procedur analitycznych na dalszy proces badania.

  • Przykłady wykorzystania różnych narzędzi i technik analitycznych

5. Procedury analityczne jako forma bezpośredniego badania wiarygodności stwierdzeń

  • Determinanty wiarygodności dowodów badania uzyskanych w wyniku zastosowania procedur analitycznych.

  • Łączenie z innymi technikami rewizyjnymi.

  • Korzystanie z pomocy eksperta.

  • Wymogi dokumentacyjne.

  • Przykłady wykorzystania różnych narzędzi i technik analitycznych.

6. Wykorzystanie procedur analitycznych na końcowym etapie badania

  • Determinanty prawidłowości zastosowania procedur analitycznych jako procedur końcowych badania.

  • Przykłady wykorzystania różnych narzędzi i technik analitycznych.

  • Wymogi dokumentacyjne

7. Rozwój technologiczny a wykorzystanie procedur analitycznych w badaniu

  • Możliwość i potrzeba wykorzystania w badaniu narzędzi informatycznych.

  • Wady i zalety stosowania ADA w badaniu sprawozdań finansowych różnych jednostek.

  • Przyszłość i kierunki rozwoju narzędzi analitycznych wykorzystywanych w rewizji

8. Sprawdzian wiadomości

Małgorzata Tadeusiak

Absolwent studiów ekonomicznych prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz biegły rewident nr 11839 z wieloletnim doświadczeniem.

Posiada praktyczne doświadczenie pozyskane m.in. podczas pracy na stanowiskach zarządczych. Aktualnie zajmuje się prowadzeniem kontroli jakości zleceń dla badań i przeglądów sprawozdań finansowych. Prowadzi konsultacje i doradztwo w zakresie rewizji finansowej i rachunkowości. Uczestniczyła w tworzeniu procedur kontroli systemu wewnętrznej kontroli jakości w ramach European Audit Inspection Group.

Na swoim koncie ma zrealizowanych wiele szkoleń, wykładów i konsultacji indywidualnych. Od 2015 roku regularnie prowadzi dla Centrum Edukacji PKF szkolenia obligatoryjne dla biegłych rewidentów w zakresie rewizji finansowej oraz rachunkowości finansowej. Szkoliła i recenzowała materiały merytoryczne dla Polskiej Izby Biegłych Rewidentów. Szkoliła również dla Polkomtel S.A. w obszarze regulacji dotyczących obowiązków informacyjnych dla emitentów papierów wartościowych oraz wewnętrznych procedur dotyczących identyfikacji i zasad przekazywania takich informacji do osób uprawnionych do ich upubliczniania oraz dla Animex S.A. w kwestii zmian ustawy o rachunkowości.

 

Marzena Błogosz

Biegły rewident numer 12828. Absolwentka Szkoły Głównej Handlowej na kierunkach Finanse i Bankowośćoraz Metody ilościowe i systemy informacyjne. Posiada 12-letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu rewizji finansowej, rachunkowości oraz dokumentacji audytowej dla pracowników audytu w firmach audytorskich m.in. tj. Misters Audytor, PKF Consult. Przez kilka lat pracowała na stanowisku Dyrektora Zarządzającego w różnych instytucjach. Aktualnie jest Menadżerem Zarządzający w Centrum Kontroli Jakości w PKF Consult. Potrafi w przystępny sposób łączyć wiedzę teoretyczną z praktyczną, popierając ją swoim wieloletnim doświadczeniem.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Opłata obejmuje:

wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe. Uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia.

Rabaty:

10% dla Klientów PKF Consult

Płatności:

tydzień przed terminem rozpoczęcia szkolenia, drogą mailową rozsyłane będą informacje organizacyjne. Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Dane do płatności:

wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.

 

Godziny szkolenia:

9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:

Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6 lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

  • Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504, przystanek Gotarda

  • Metro: stacja Służew a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca - należy wysiąść na przystanku Orzycka

 


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 495 76 02

e-mail

Małgorzata Buf-Jabłońska
Menedżer ds. szkoleń obligatoryjnych
605 157 756, (22) 560 76 71

e-mail

Anna Ciucias
Koordynator projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń
e-mail
601 832 482, (22) 560 76 55

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych

e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu