MSSF 15 – nowe podejście w ujmowaniu przychodów z tytułu umów z klientami

 



600,00 +23% VAT

MSSF 15 dotyczący sposobu ujmowania przychodów wszedł w życie 1 stycznia 2018 roku. Umiejętność stosowania MSSF 15 w szczególności dotyczy firm zawierających wieloelementowe umowy sprzedaży oraz spółek giełdowych.

Cel szkolenia:

MSSF 15 wprowadza jeden 5-stopniowy model ujmowania przychodów, wspólny dla wszystkich rodzajów transakcji, dla wszystkich przedsiębiorstw i branż oraz oznacza konieczność zmian w dotychczasowych systemach biznesowych.
Wartość przychodów jest kluczową informacją finansową określającą bieżące rezultaty spółki, jej kondycję finansową ale i przyszłe perspektywy. Nowy standard zastępuje dotychczasowe regulacje dotyczące przychodów, w pełni integruje rozwiązania księgowe w obu systemach rachunkowości: MSSF i US GAAP.

Szkolenie skierowane do:

Pracowników działów finansowo-księgowych, szczególnie spółek giełdowych. Największe zmiany odnotują jednostki oferujące produkty i usługi w wieloelementowych pakietach; sprzedające licencje; świadczące usługi w formie kontraktów długoterminowych oraz te, które w umowach z klientami posługują się zmienną ceną. Najbardziej odczują zmiany takie branże jak: telekomunikacja, technologia, media i rozrywka, budownictwo, branża IT, motoryzacja, nieruchomości, farmacja i ochrona zdrowia

1. Kluczowe założenia MSSF 15

  • Krótkie porównanie MSSF 15 i dotychczasowych wymogów (MSR 18, MSR 11 i interpretacji)
  • Główne zmiany w dotychczasowym ujmowaniu przychodów

2. Omówienie pięciu kroków w modelu ujmowania przychodów

  • Identyfikacja umowy z klientem
  • Identyfikacja obowiązków świadczenia wynikających z umowy
  • Ustalenie ceny transakcji
  • Alokacja ceny do osobnych obowiązków świadczenia
  • Ujęcie przychodów w danym momencie i danych okresach 

3. Pozostałe kwestie księgowe ( ujęcie licencji, koszty pozyskania i koszty wypełniania kontraktu, dodatkowe uprawnienia klientów, ujęcie gwarancji, ujęcie przychodów brutto i netto w scenariuszach „agent vs principal”)

4. Konsekwencje zastosowania MSSF 15 po raz pierwszy

5. Przewidywane problemy przy wdrożeniu MSSF 15: 

  • Powiązania  z MSSF 9 i MSSF 16
  • Wymagane ujawnienia w sprawozdaniach finansowych
  • Konieczność zmian w systemach informatycznych, procedurach wewnętrznych oraz  KPIs

Izabela Zimoch Konopacka

Absolwentka Akademii Ekonomicznej w Katowicach i podyplomowych studiów „Psychologia biznesu dla menadżerów” w WSZiP im. L. Koźmińskiego w Warszawie. Zdobyła międzynarodowe kwalifikacje ACCA, CIA i CFE.

W ramach działalności trenerskiej specjalizuje się w  szkoleniach certyfikacyjnych ACCA, CIMA, CIA, jak również z  tematyki zarządzania ryzykiem finansowym, audytu i kontroli wewnętrznej, międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej (MSSF). Prowadzi też autorskie warsztaty z zarządzania ryzykiem oszustw i sprzeniewierzeń oraz jest autorką publikacji na ten temat. Szkoli najwyższą kadrę menadżerską, przedsiębiorców, audytorów, finansistów oraz kierowników nie-finansowych.

Godziny szkolenia:
9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6, lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504, przystanek Gotarda
Metro: stacja Służew a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca - należy wysiąść na przystanku Orzycka

Opłata obejmuje:
wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia.

Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
10% dla osób zgłaszających się na więcej niż jedno szkolenie

Termin płatności:

Opłaty za uczestnictwo należy uiścić przed terminem rozpoczęcia szkolenia po otrzymaniu maila potwierdzającego jego realizację.

Brak opłaty na konto Organizatora w wyżej wymienionym terminie powoduje automatyczne skreślenie z listy uczestników szkolenia.

Dane do płatności:
wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.


Skontaktuj się z nami

Małgorzata Buf-Jabłońska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail, 22 560 76 71

Karolina Łąkowska
Menedżer ds. projektów szkoleniowych
e-mail, 22 495 76 02

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, 22 560 76 55

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 700 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Posiadamy 19-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

4

Posiadamy 19-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

Zrealizowaliśmy ponad 700 szkoleń dla blisko 15000 słuchaczy - czyli ponad 7800 godzin zajęć przeprowadzonych przez wykładowców PKF

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu