Niemiecki system podatkowy- wprowadzenie do prowadzenia działalności w Niemczech

 

600,00 +23% VAT

Cel szkolenia:

Głównym celem szkolenia jest przedstawienie uczestnikowi kluczowych aspektów praktycznych prowadzenia działalności gospodarczej w Niemczech. Podczas spotkania omówimy jakie formy działalności są dopuszczalne, kiedy potrzebne jest dodatkowe pozwolenie lub zgłoszenie działalności. Ponadto, przedstawimy jakie konsekwencje podatkowe wynikają z wybranej formy działalności.

Korzyści dla uczestnika:

  • zapoznasz się z przepisami o prowadzeniu działalności gospodarczej w Niemczech
  • dowiesz się jakie są możliwości prowadzenia działalności oraz jakie są rodzaje działalności w Niemczech
  • powiemy jakie są bezwzględnie obowiązujące reguły w zakresie prawa pracy
  • zdobędziesz wiedzę o podstawowych regułach prawa podatkowego

Adresaci szkolenia:

  • przedsiębiorcy
  • dyrektorzy finasowi
  • księgowi
  • osoby potrzebujące uporządkować swoją wiedzę dotyczącą prowadzenia działalności w Niemczech, a także poznać ryzyka i szanse wynikające z niemieckich przepisów
  • pracownicy centrum rozliczeniowego obsługujący zagranicznych klientów

1. Przepisy o prowadzeniu działalności gospodarczej

  • Gewerbeordnung
  • Przepisy o prowadzeniu działalności rzemieślniczej
  • Pozostałe

2. Możliwości prowadzenia działalności

  • Jednoosobowa działalność gospodarcza
  • Rodzaje spółek

             -GbR

-OHG

-GmbH

-UG

-KG

-GmbH & Co. KG

  • Oddział, zakład czy biuro – różnice

-Oddział polskiej spółki w Niemczech (Zweigniederlassung)

-Biuro wspierające (Zweigstelle)

-Zweigstelle vs. Zweigniederlassung

  • Oddział, biuro za granicą jako zakład podatkowy

3. Wolność wykonywania usług vs. wolność do prowadzenia działalności gospodarczej

  • Wolność wykonywania usług
  • Wolność do prowadzenia działalności gospodarczej
  • Różnice i konsekwencje dla delegowania pracowników

4. Podstawowe zasady z prawa pracy - bezwzględnie obowiązujące reguły 

  • Wynagrodzenie

        -Wynagrodzenie minimalne

       -Składniki wynagrodzenia minimalnego

  • Urlop

       -Urlop minimalny

       -Urlop dodatkowy 

       -Ekwiwalent za urlop

       -Utrata prawa do urlopu

  • Bezpieczeństwo

       -Zamieszkanie

       -Bezpieczeństwo w miejscu pracy

  • Wypowiedzenie

       -Terminy 

       -Kündigungschutzgesetz (Ustawa o ochronie przed zwolnieniami)

  • Umowy taryfowe

      -Ogólnie obowiązujące umowy taryfowe

      -Konsekwencje z obowiązku stosowania umowy taryfowej

      -Przykładowe umowy taryfowe i ich konsekwencje

5. Podstawowe reguły prawa podatkowego

  • Opodatkowanie działalności gospodarczej

       -Podatek dochodowy

       -Podatek od działalności gospodarczej

       -Podatek od wynagrodzeń

       -Podatek VAT

  • Niemiecka ordynacja podatkowa

       -Deklaracja podatkowa

       -Decyzja podatkowa

       -Terminy i przedawnienia

Paweł Suliga

Steuerberater (DE), Doradca Podatkowy nr 12915 (PL). Ukończył Akademię Ekonomiczną w Krakowie.
Od ponad 10 lat zajmuje się prawem podatkowym, ze specjalizacją w międzynarodowym prawie podatkowym, a w szczególności w opodatkowaniu transakcji transgranicznych podatkiem dochodowym oraz podatkiem VAT. Jest autorem i współautorem podatkowych publikacji prasowych i książkowych.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Opłata obejmuje:

wykłady oraz materiały szkoleniowe. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rabaty:

10% dla Klientów PKF Consult

Płatności:

na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

 

Godziny szkolenia:

9.30 - 13.30

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia wraz z instrukcją otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

 


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70

e-mail

Patrycja Lichacy
Koordynator ds. projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
570 094 969, (22) 495 76 02

e-mail

 

Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń

601 832 482, (22) 495 76 02
e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu