Obrót towarowy z zagranicą

 


650,00 +23% VAT

Efektywna biznesowa współpraca międzynarodowa uzależniona jest od wielu czynników. Jej zasady możemy podzielić na bardziej pospolite, czyli odległość i czas oraz prawno-instytucjonalne. Polscy przedsiębiorcy coraz dynamiczniej poruszają się w świecie biznesu międzynarodowego. Zgodnie z danymi Głównego Urzędu Statystycznego obroty towarowe handlu zagranicznego w styczniu - maju 2018 r. wyniosły:

  • 372,2 mld zł w eksporcie oraz;
  • 373,7 mld zł w imporcie.

Ponad 76 procent polskiego eksportu trafia na półki konsumentów w UE, ale nasze szkolenie obejmuje swoim zakresem także import/eksport do krajów trzecich. Aby skutecznie wykorzystać szansę, jaką współcześnie daje praktycznie nieograniczona międzynarodowa wymiana handlowa, konieczne jest świadome oraz rzetelne stosowanie obowiązujących przepisów prawa celno-podatkowego. Nasi trenerzy posiadają doświadczenie w pracy w Organach Krajowej Administracji Skarbowej, a także po stronie biznesu związanego z szeroko rozumianym obrotem towarowym z zagranicą. Aby stać się liczącym graczem na rynku obrotu towarowego z zagranicą, musisz być świadom obowiązków, ograniczeń, przywilejów związanych z Twoją działalnością

Cel szkolenia:

  • zapoznanie z obowiązkami podmiotu uczestniczącego w wymianie towarowej z zagranicą
  • nauczenie weryfikacji/wypełniania zgłoszeń celnych
  • zdobycie umiejętności identyfikowania taryfowych i pozataryfowych ograniczeń w obrocie towarowym
  • uzuskanie wiedzy dot. dokumentów wymaganych do właściwego udokumentowania transakcji w imporcie oraz eksporcie
  • poznanie procedury celne pozwalające na optymalizację czasowo-kosztową w wymianie towarowej z zagranicą
  • pozyskanie informacji jak rozliczać transakcje w księgowości
  • odpowiedź na pytania: Jak unikać błędów? Na jakie aspekty zwracać szczególną uwagę? Co zrobić w momencie wykrycia nieprawidłowości?
  • przedstawienie trendów, omówienie jakie zmiany czekają nas w najbliższej przyszłości

Szkolenie skierowane do:

wszystkich osób zawierających/ obsługujących transakcje w obrocie towarowym.

Polecane w szczególności dla działów:

  • obsługi celnej
  • spedycji
  • logistyki
  • zakupów
  • księgowości

1. Co możemy zrobić z towarem w obrocie towarowym

  • Omówienie procedur celnych

               - dopuszczenie do obrotu

              -  procedury specjalne

              -  wywóz towarów

  • Czasowe składowanie towarów

2. Zgłoszenie celne

  • Formy zgłoszeń celnych

  • Szczegółowe omówienie wypełniania zgłoszenia celnego

  • Odpowiedzialność

3. Dokumentacja

  • Jakie dokumenty musimy posiadać do wykonania zgłoszenia celnego

4. Elementy kalkulacyjne zgłoszenia celnego

  • Pochodzenie towarów

  • Wartość celna

  • Taryfikacja

5. Jak minimalizować ryzyko wystąpienia błędów

6. Korekta zgłoszenia celnego

7. Jak szybko i poprawnie czytać dokumentacje związaną z obrotem towarowym

8. Jak skompletować dokumenty w celu sprawnego rozliczenia transakcji z księgowością

9. Zadania i kompetencje Organów w obrocie towarowym

10. Case study

 

Nasi trenerzy to zespół profesjonalistów z wieloletnim doświadczeniem w prowadzeniu szkoleń i warsztatów.

Są to przede wszystkim praktycy, posiadający bogate doświadczenie w biznesie, gdzie zdobywali wiedzę w swoich dziedzinach.

Ich umiejętności, profesjonalizm oraz ukierunkowanie na potrzeby Klienta, umożliwiają wskazywanie optymalnych oraz innowacyjnych rozwiązań.

Ekspertów dobieramy w zależności od specyfiki tematu, organizacji i grupy, tak aby dopasować rozwiązanie do bieżących potrzeb Klienta.

Wiemy, że oczekujecie Państwo najwyższych standardów zarówno jeżeli chodzi o merytorykę jak i atrakcyjną formę prowadzonych zajęć. Dlatego nasze szkolenia mają zawsze charakter praktyczny i oparte są o aktualne studium przypadków oraz dyskusję z trenerami.

Godziny szkolenia:
09.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6, lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504 przystanek Gotarda
Metro: stacja Służew, a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca należy wysiąść na przystanku Orzycka

Opłata obejmuje:
Wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe. Uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia.

Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
10% dla osób zgłaszających się na więcej niż jedno szkolenie

Termin płatności:
Tydzień przed terminem rozpoczęcia szkolenia, drogą mailową rozsyłane będą informacje organizacyjne oraz prośba o uiszczenie opłaty.

Dane do płatności:
Wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.


Skontaktuj się z nami

Małgorzata Buf-Jabłońska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail, 22 560 76 71

Karolina Łąkowska
Menedżer ds. projektów szkoleniowych
e-mail, 22 495 76 02

Anna Ciucias
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, 22 560 76 70

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail, 693 333 558

Agnieszka Ulanecka
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail, 601 832 482

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 700 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu