Podatek VAT w transakcjach międzynarodowych

 

500,00 +23% VAT

Korzyści dla uczestników:

Uczestnicy uzyskają kompleksową wiedzę dotyczącą wskazanych zagadnień – opisanie wszystkich warunków dotyczących wskazanych procedur z naciskiem na warunki w jakich można zastosować stawkę 0% . Przy omawianiu wskazanych zagadnień zostaną również zaprezentowane interpretacje podatkowe oraz orzecznictwo sądowo-administracyjne odnoszące się do zaprezentowanych kwestii.

 

Adresaci:

  • dyrektorzy finansowi
  • główni księgowi
  • księgowi
  • kontrolerzy finansowi

 

1. Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:

  • pojęcie WDT
  • moment powstania obowiązku podatkowego oraz podstawa opodatkowania w WDT
  • transakcje niestanowiące WDT
  • przemieszczenie towarów własnych
  • warunki uprawniające do zastosowania stawki 0%
  • korekta WDT
  •  magazyn konsygnacyjny

 

2. Eksport towarów:

  • pojęcie eksportu towarów
  • moment powstania obowiązku podatkowego oraz podstawa opodatkowania w eksporcie towarów
  • zaliczki w eksporcie towarów
  • warunki uprawniające do zastosowania stawki 0%
  • błędy dokumentacyjne a stosowanie stawki 0%

 

3. Świadczenie usług poza terytorium kraju:

  • określenie miejsca świadczenia usług
  • moment powstania obowiązku podatkowego oraz podstawa opodatkowania przy „eksporcie” usług
  • opodatkowanie usług związanych z nieruchomościami
  • opodatkowanie usług transportowych
  • miejsce świadczenia w przypadku usług związanych z targami, wystawami, konferencjami itp.
  • opodatkowanie usług gastronomicznych oraz cateringowych
  • miejsce świadczenia przy krótkoterminowym najmie środków transportu

 

4. Wewnątrzwspólnotowe nabycie towarów:

  • pojęcie WNT
  • moment powstania obowiązku podatkowego oraz podstawa opodatkowania w WNT
  • transakcje niestanowiące WNT
  • odliczenie podatku naliczonego w transakcjach WNT po zmianach obowiązujących od 2017r.
  • magazyn konsygnacyjny
  • rozliczenia wewnątrzwspólnotowego nabycia paliw

 

5. Import towarów

  • pojęcie importu towarów
  • moment powstania obowiązku podatkowego oraz podstawa opodatkowania w imporcie towarów
  • procedura uproszczona w imporcie towarów

 

6. Import usług

  • pojęcie importu usług
  • moment powstania obowiązku podatkowego oraz podstawa opodatkowania w imporcie usług
  • kurs stosowany do przeliczania kwot wyrażonych w walucie
  • odliczenie podatku naliczonego w świetle regulacji obowiązujących od 2017r.

 

7. Transakcje łańcuchowe

  • pojęcie transakcji łańcuchowej
  • dostawa ruchoma i nieruchoma a miejsce opodatkowania
  • moment powstania obowiązku podatkowego w dostawach łańcuchowych

 

8. Transakcje trójstronne

  • pojęcie transakcji trójstronnej
  • warunki konieczne do stosowania procedury

 

 

Konrad Kruszyński

Licencjonowany doradca podatkowy nr 11978. 
Zajmuje się przede wszystkim bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie VAT oraz CIT. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w firmie audytorskiej. Autor publikacji (m.in. "Taxfin", "Rzeczpospolita") z zakresu podatku od towarów i usług. 
Uczestnik projektów typu due diligence oraz audytów podatkowych.

 

 

 

 

Andrzej Dembiński

Konsultant ds. Doradztwa Podatkowego. W PKF zajmuje się przede wszystkim bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie VAT oraz CIT. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w Instytucie Studiów Podatkowych Modzelewski i Wspólnicy sp. z o.o., Kancelarii Radcy Prawnego Dariusza Mikołajczyka oraz organach skarbowych. Autor publikacji (m.in. "Biuletyn Instytutu Studiów Podatkowych", "Serwis Instytutu Studiów Podatkowych" "Taxfin", oraz "Rzeczpospolita") z zakresu podatku od towarów i usług, podatku dochodowego od osób prawnych, podatku dochodowego od osób fizycznych oraz opłat i podatków lokalnych. Uczestnik projektów typu due diligence.

 

 

 

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Opłata obejmuje:

wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rabaty:

10% dla Klientów PKF Consult

Płatności:

płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Dane do płatności:

wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej.

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.

 

Godziny szkolenia:

9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:

Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6 lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

  • Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504, przystanek Gotarda

  • Metro: stacja Służew a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca - należy wysiąść na przystanku Orzycka

 


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 495 76 02

e-mail

Małgorzata Buf-Jabłońska
Menedżer ds. szkoleń obligatoryjnych
605 157 756, (22) 560 76 71

e-mail

Anna Ciucias
Koordynator ds. szkoleń
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
(22) 560 76 55

e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu