Zmiany w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych
1. Zasady ustalania momentu powstania przychodów w podatku dochodowym, w tym m.in.:
Pojęcie przychodu należnego
Przychody z tytułu dostawy towarów i świadczenia usług
Ustalenie momentu powstania przychodu rozliczanego w sposób cykliczny
Przychodu z tytułu świadczeń nieodpłatnych
Moment powstania przychodu przy refakturach
Różnice kursowe
2. Ustalanie kosztów uzyskania przychodów, w tym m.in.:
Definicja kosztu - związek poniesienia wydatków z przychodami (zachowanie źródła przychodu)
Zasady dokumentowania kosztów
Koszty pracownicze
Reklama, działalność marketingowa, sponsoring
Odszkodowania i kary umowne
Koszty nieściągalnych wierzytelności
Zaniechane inwestycje
3. Podział na dwa źródła przychodów - konsekwencje praktyczne
4. Wykorzystywania samochodów osobowych w działalności podatnika - zmiany w 2019 r.
5. Finasowanie dłużne, a ograniczenie w zaliczaniu do kosztów uzyskania przychodów
6. Zasada potrącalności kosztów w czasie:
Koszty pośrednie i bezpośrednie;
Koszty klasyfikowane metodą kasową;
Koszty wynagrodzeń pracowników
7. Wybrane zagadnienia amortyzacji
8. Stosowanie stawki podatku w wysokości 9 %.
9. Wybrane kwestie podatku u źródła
10. Wyliczenie wyniku podatkowego problemy praktyczne
11. Kierunek zmian w podatku CIT w 2020 r.
Zmiany w zakresie VAT
1. Biała lista podatników - od 1.09.2019 r. :
Uruchomienie nowego rejestru podatników VAT czynnych - możliwość weryfikacji numeru NIP kontrahenta za okres do 5 lat wstecz, dane objęte rejestrem (w tym m.in. rachunki bankowe)
Obowiązek zapłaty faktur na rachunki zgłoszone do US pod rygorem braku prawa do rozpoznania kosztu uzyskania przychodu - zasady ogólne, możliwość rozpoznania kosztu w przypadku zaraportowania przelewu na rachunek niezgłoszony do US
Odpowiedzialność solidarna z dostawcą w przypadku braku zapłaty na rachunek zgłoszony do US
2. Obowiązkowy split payment od 1listopada 2019 r.:
Nowy załącznik do ustawy o VAT, obejmujący towary i usługi podlegające obowiązkowemu split payment
Nowe elementy faktury
Sankcje za niestosowanie split payment
3. Zmiany w przepisach unijnych dotyczące transakcji wewnątrzwspólnotowych - od 1.01.2020 r.
Wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów:
możliwość rozpoznania WDT tylko w przypadku dostawy na rzecz kontrahenta posiadającego aktywny numer VAT UE
wprowadzenie ujednoliconego sposobu dokumentowania transakcji wewnątrzwspólnotowych dla potrzeb stosowania stawki 0% na obszarze całej UE-- jakie dowody muszę mieć, żeby stosować stawkę 0%?
Zmiany dotyczące procedury magazynu konsygnacyjnego (call-off stock) na terytorium UE:
nowe przepisy procedury magazynu typu call-off stock a dotychczasowe polskie przepisy o magazynie konsygnacyjnym - czy coś się zmieni?
warunki stosowania procedura magazynu typu call-off stock
jakich towarów może dotyczyć procedura magazynu typu call-off stock
moment powstania obowiązku podatkowego w przypadku procedury magazynu typu call-off stock
zniszczenie, zmiana przeznaczenia, zmiany nabywcy, przemieszczenie powrotne towarów a procedura magazynu typu call-off stock
jak długo mogą być przechowywane towary w procedurze magazynu typu call-off stock
skutki przemieszczenia towarów do innego państwa niż kraj pochodzenia
Nowe regulacje dotyczące zasad opodatkowania transakcji łańcuchowych na terenie UE - która dostawa jest ruchoma?
4. NIP na paragonie a faktura:
Cel i istota zmian
Sankcje za niestosowanie przepisów
5. Likwidacja deklaracji VAT-7 / VAT-7K i nowy JPK_VAT
6. Pozostałe zmiany 2019 - podsumowanie:
Nowe zasady opodatkowania bonów
Sprzedaż usług elektronicznych
Ulga na złe długi
Zmiany w regulacjach CIT. braku rejestracji i wykreślenia z rejestru
Zwroty VAT
Rozporządzenie CII. zwolnień w prowadzeniu ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących
Centralne repozytorium kas
Bezwzględny obowiązek ujęcia w ewidencji VAT wystawionych faktur - w tym wystawionych na rzecz podatników faktur dotyczących obrotu dokumentowanego paragonami fiskalnymi
Jarosław Stankiewicz
Praktyk z 25-letnim doświadczeniem. Doświadczony ekonomista, certyfikowany trener biznesu. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu zarządzania finansami prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz rachunkowości i audytu na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu.
Na swoim koncie ma zrealizowanych ponad 1 000 dni szkoleniowych dla przedsiębiorstw, uczelni wyższych i jednostek samorządowych. Posiada praktyczne doświadczenie pozyskane m.in. podczas pracy na stanowiskach zarządczych oraz przy realizacji dużych projektów szkoleniowo-doradczych.
Szkolenia prowadzi warsztatowo, kładąc nacisk na aspekty praktyczne, odnoszące się do specyfiki pracy uczestników zajęć.
W działalności dydaktycznej wykorzystuje praktyczne doświadczenia zawodowe.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Opłata obejmuje:
wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
Płatności:
płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Dane do płatności:
wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej.
Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001
Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.
Godziny szkolenia:
9.30 - 16.00
Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6 lok. 1B w Warszawie
Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70
Małgorzata Buf-Jabłońska
Menedżer ds. szkoleń obligatoryjnych
605 157 756, (22) 560 76 71
Anna Ciucias
Koordynator projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70
Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń
e-mail
601 832 482, (22) 495 76 02
Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej
Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR
Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.
Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR
W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.