Przegląd zmian w CIT z uwzględnieniem nowych obowiązków w podatku u źródła (WHT) oraz w zakresie raportowania schematów podatkowych (MDR) obowiązujących w 2019 r.

 

Możliwość zgłoszenia do 16.09.2019 r.


2 400,00 +23% VAT

W 2019 r. w związku z uszczelnianiem systemu podatkowego ustawodawca nałożył na podatników szereg dodatkowych obowiązków, wprowadził  klauzule obejścia prawa (GAAR) w ordynacji podatkowej oraz w CIT, które nasuwają istotne wątpliwości interpretacyjne. Równocześnie w kodeksie karnym skarbowym rozszerzono katalog obowiązków w zakresie zdarzeń gospodarczych skutkujących sankcjami.

Mamy przyjemność zaprosić Państwa na szkolenie podatkowe, na którym przekrojowo przedstawimy kluczowe zmiany związane z rozliczeniami w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych w 2019r., z uwzględnieniem skutków zmian wdrożonych w 2018 r. 

Podczas spotkania chcielibyśmy zwrócić Państwa uwagę na istotne zmiany w podatku u źródła, które weszły w życie 1 stycznia 2019 r. oraz które będą obowiązywały od 1 stycznia 2020r. Przedstawimy Państwu praktyczne uwagi związane z obliczeniem i poborem podatku, obowiązkami informacyjnymi i sprawozdawczymi, metodami unikania podwójnego opodatkowania, nową definicją tzw. beneficial owner. Wskażemy na określone w kodeksie karnym skarbowym sankcje za naruszenie obowiązków związanych z WHT.

W codziennej pracy nie można zapominać o obowiązkach informacyjnych w zakresie raportowania schematów podatkowych MDR, za których naruszenie kodeks karny skarbowy przewiduje karę grzywny do 720 stawek dziennych tj. 21,7 mln zł. Naszą intencją jest wyjaśnienie, które schematy oraz kto i w jakim terminie jest zobowiązany raportować.

 

Szkolenie jest dedykowane zarówno dla:

  • kadry menadżerskiej odpowiadającej za zarządzanie finansami oraz rozliczenia podatkowe spółek

  • biegłych rewidentów.

I. Podsumowanie zmian podatkowych wprowadzonych w 2018 r. :

  1. Odrębne źródła przychodów - zyski kapitałowe oraz pozostałe przychody.

  2. Zasady zaliczania odsetek do kosztów podatkowych.

  3. Limity zaliczania do kosztów podatkowych wydatków związanych z umowami o usługi niematerialne oraz związanych z korzystaniem z wartości niematerialnych i prawnych w odniesieniu do podmiotów powiązanych.

  4. Obrót wierzytelnościami.

  5. Podatek od nieruchomości komercyjnych – zakres i przedmiot opodatkowania.

II. Podatek CIT 2019

  1. Mały podatnik - zmiana definicji

  2. Obniżona stawka CIT – 9%

  3. Ulga na złe długi

  4. Nowa metoda rozliczania strat podatkowych

  5. Hipotetyczne odsetki w kosztach podatkowych

  6. IP-BOX  

  7. Ulga B+R

  8. Exit tax - podatek od dochodów z niezrealizowanych zysków

  9. Zmiany w zakresie kosztów używania samochodów

  10. Podatek od kryptowalut.

  11. Rozszerzenie zastosowania klauzuli o unikaniu opodatkowania

III. Zmiana systemu poboru podatku u źródła od I 2019 r. (WHT)

  1. CIT a umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania oraz Modelowa Konwencja OECD.

  2. Katalog należności podlegających obowiązkowi pobrania podatku u źródła.

  3. Należyta staranność w podatku u źródła.

  4. Oświadczenie płatnika i opinia organu podatkowego – warunki nie niepobierania podatku.

  5. Wniosek o zwrot podatku.

  6. Rozszerzenie zastosowania klauzuli o unikaniu opodatkowania a podatek u źródła.

  7. Sankcje w KKS dotyczące niedopełnienia obowiązków w zakresie WHT.

IV. Raportowanie schematów podatkowych– MDR.

  1. Porównanie zakresów przepisów polskich (ordynacji podatkowej) i unijnych dotyczących MDR. Objaśnienia Ministra Finansów.

  2. Definicje uzgodnienia, schematów podatkowych: standaryzowanych, krajowych, transgranicznych.

  3. Definicja podmiotu kwalifikowanego.

  4. Które schematy są objęte obowiązkiem raportowania?

  5. Podmioty zobowiązane do raportowania (definicje i obowiązki)

    • Promotor

    • Korzystający

    • Wspomagający

  6. Raportowanie do Szefa Krajowej Administracji Skarbowej 

    • Terminy raportowania

    • Narzędzia raportowania udostępnione przez Ministerstwo Finansów - raportowanie przez promotora, korzystającego, wspomagającego

    • Tajemnica zawodowa a obowiązek przekazania informacji

    • Sankcje administracyjne i karne

  7. Zakres raportowanych informacji

  8. Wewnętrzna procedura MDR

1 dzień - 07.10.2019 r.

  • Przyjazd uczestników - możliwość zakwaterowania od godziny  16:00

  • Kolacja w formie bufetu szwedzkiego - w godzinach 17:30 - 19:30

2 dzień - 08.10.2019 r.

  • Szkolenie - 09:00 - 17:00 (w tym przerwy kawowe i lunch)

  • Kolacja Regionalna 3-daniowa serwowana w Karczmie Góralskiej - 18:30

3 dzień - 09.10.2019 r.

  • Szkolenie - 09:00-15:00 (w tym przerwy kawowe i lunch)

 

Miejsce pobytu:

Nosalowy Dwór Resort & SPA Zakopane

 

Dodatkowe atrakcje płatne (do wyboru na miejscu):

  • Wycieczki górskie

  • Wycieczki rowerowe

  • Przejazd wozami góralskimi z nalewną regionalną

  • Wycieczka z przewodnikiem po Zakopanem

Edyta Duczyńska

Doradca Podatkowy nr  2124

Z wykształcenia prawnik oraz ekonomista- absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Posiada wieloletnie doświadczenie w doradztwie prawnym i podatkowym na rzecz podmiotów polskich oraz międzynarodowych grup kapitałowych, w szczególności w zakresie doradztwa przy  procesach fuzji i przejęć, restrukturyzacji podmiotów gospodarczych, prowadzenia audytów due diligence prawnych i podatkowych, sporządzania biznes planów oraz prospektów emisyjnych.

Pełnomocnik spółek przed organami podatkowymi i celno-skarbowymi, reprezentowała wielu klientów w sporach przed organami podatkowymi  oraz sądami administracyjnymi.

Prowadziła  bieżącą obsługę prawną i podatkową wielu podmiotów w zakresie m.in. prawa handlowego, prawa nieruchomości, praw autorskich, prawa ochrony konkurencji. W ramach współpracy z Zarządami spółek uczestniczyła w opracowaniu wielu strategii inwestycyjnych i rozwoju biznesu.

Autorka publikacji z zakresu podatków.

Członek  Państwowej Komisji Egzaminacyjnej ds. Doradztwa Podatkowego II kadencji. Członek Krajowej Rady Doradców Podatkowych II kadencji.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

 

Koszty i harmonogram wpłat:

Uczestnicy szkoleń: 2 400 zł.

  • 1 rata: 1 200 zł do 16.09.2019 r.

  • 2 rata: 1 200 zł. do 30.09.2019 r.

Osoby towarzyszące: 1 500 zł.

  • 1 rata: 750 zł do 16.09.2019 r.

  • 2 rata: 750 zł. do 30.09.2019 r.

 

Uwaga:  Liczba miejsc jest ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

 

Cena podstawowa obejmuje:

  • szkolenie – 2 dni

  • zakwaterowanie w hotelu

  • wyżywienie

Dopłata do pokoju 1-osobowego: 220 zł.

 

Dane do płatności:

wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej.

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.

 

Warunki rezygnacji:

  • do 16.09.2019 r. - rezygnacja bezkosztowa

  • 16.09 - 30.09.2019 r. - 50% ceny podstawowej

  • 30.09 - 07.10.2019 r. - 100 % ceny podstawowej

 

Informacji udziela:

Centrum Edukacji

tel.: (22) 560 76 71, 560 76 70

e-mail: szkolenia@pkfpolska.pl


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 495 76 02

e-mail

Małgorzata Buf-Jabłońska
Menedżer ds. szkoleń obligatoryjnych
605 157 756, (22) 560 76 71

e-mail

Anna Ciucias
Koordynator ds. szkoleń
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
(22) 560 76 55

e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu