Rozliczanie transakcji trójstronnych oraz łańcuchowych na gruncie podatku od towarów i usług.

 

500,00 +23% VAT

Transakcje trójstronne oraz łańcuchowe w dzisiejszych realiach gospodarczych stają się powszechnie występującymi w obrocie gospodarczym transakcjami. Ustawa z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług przewiduje szczególne i skomplikowane rozwiązania dotyczące rozliczania podatku w takich w związku z takimi transakcjami. Celem niniejszego szkolenia jest przybliżenie słuchaczom zasad dotyczących rozliczania tego typu transakcji, na podstawie przykładów popartych orzecznictwem oraz rozstrzygnięciami organów podatkowych. Przykłady będą w swej treści odnosiły się zarówno do wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów, importu oraz eksportu.

I. Zasady ogólne dotyczące opodatkowania transakcji zagranicznych:

  1. określenie miejsca dokonania dostawy towarów,
  2. opodatkowanie towarów wysyłanych, towarów niewysyłanych, dostawa towarów z montażem,
  3. sprzedaż wysyłkowa,
  4. określenie podatnika przy transakcjach zagranicznych,
  5. ogólne zasady dotyczące wykazywania transakcji zagranicznych w deklaracji VAT oraz informacjach podsumowujących.

 

II. Znaczenie reguł INCONTERMS dla opodatkowania VAT transakcji trójstronnych oraz łańcuchowych:

  1. reguły INCOTERMS 2000 oraz 2010,
  2. reguły INCOTERMS, a moment dokonania dostawy towarów,
  3. sposób określenia ceny w zależności od odpowiednich reguł INCOTERMS,
  4. najczęściej popełniane błędy przy stosowaniu reguł INCOTERMS,

 

III. Określenie miejsca dostawy towarów na gruncie podatku VAT:

  1. warunki dostawy, a określenie miejsca dostawy towarów,
  2. miejsce dostawy  dla:
    1. towarów transportowanych,
    2. towarów nietransportowanych,
    3. transakcji WNT,
    4. dostaw połączonych z montażem,

 

IV. Rozliczanie podatku VAT dla transakcji trójstronnych:

  1. określenie podmiotów,
  2. obowiązki rejestracyjne,
  3. warunki transportu towarów oraz ubezpieczenia,
  4. miejsce dostawy towarów,
  5. podmiot polski jako pierwszy w łańcuchu dostaw,
  6. podmiot polski jako drugi w łańcuchu dostaw,
  7. podmiot polski jako trzeci w łańcuchu dostaw,
  8. fakturowanie deklaracji uproszczonej.
  9. wykazywanie w transakcji trójstronnej uproszczonej deklaracji VAT,

 

V. Opodatkowanie podatkiem VAT transakcji łańcuchowej,

  1. określenie podmiotów,
  2. obowiązki ciążące na poszczególnych uczestnikach,
  3. warunki transportowe, a miejsce dostawy towarów,
  4. transakcje łańcuchowe z wykorzystaniem transakcji wewnątrzwspólnotowych,
  5. transakcje łańcuchowe z wykorzystaniem eksportu towarów,
  6. transakcje łańcuchowe związane z importem towarów,
  7. transakcje łańcuchowe, a dokumentacja podatkowa,
  8. różnice pomiędzy transakcją łańcuchową a transakcją trójstronną.

 

VI. Faktura w przypadku transakcji trójstronnych oraz łańcuchowych – znaczenie i istota:

  1. faktura VAT jako podstawowy dokument rozliczeniowy,
  2. różnice między umową, a wystawioną fakturą VAT – konsekwencje prawne,
  3. czy faktura może zastępować umowę pisemną?

 

VII. Rodzaje faktur VAT wystawianych w przypadku transakcji trójstronnych oraz łańcuchowych

  1. wewnętrzne i zewnętrzne,
  2. wystawiane przez nabywcę,
  3. wystawiane i przesyłane droga elektroniczną,
  4. marża.

 

Konrad Kruszyński

Licencjonowany doradca podatkowy nr 11978. 
W PKF zajmuje się przede wszystkim bieżącym doradztwem podatkowym w zakresie VAT oraz CIT. Posiada wieloletnie doświadczenie zawodowe zdobyte w firmie audytorskiej. Autor publikacji (m.in. "Taxfin", "Rzeczpospolita") z zakresu podatku od towarów i usług. 
Uczestnik projektów typu due diligence oraz audytów podatkowych

 

 

 

.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Opłata obejmuje:

wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rabaty:

10% dla Klientów PKF Consult

Płatności:

płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Dane do płatności:

wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej.

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.

 

Godziny szkolenia:

9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:

Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6 lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

  • Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504, przystanek Gotarda

  • Metro: stacja Służew a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca - należy wysiąść na przystanku Orzycka

 


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail
607 595 131, (22) 495 76 02

Małgorzata Buf-Jabłońska
Menedżer ds. szkoleń obligatoryjnych
e-mail
605 157 756, (22) 560 76 71

Anna Ciucias
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, (22) 560 76 70

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail
693 333 558, (22) 560 76 55

Agnieszka Ulanecka
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail
601 832 482, (22) 560 76 55

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu