Środki trwałe

 


590,00 +23% VAT

Cele i korzyści szkolenia:

  • Uczestnicy zapoznają się z zasadami rzetelnej gospodarki majątkiem oraz prawidłowym przeprowadzaniem inwentaryzacji środków trwałych

Adresaci szkolenia:

  • Osoby zajmujące się administrowaniem i rozliczaniem majątku jednostki, przeprowadzaniem inwentaryzacji, ewidencją księgową majątku.

1. Środki trwałe

  • Pojęcie środków trwałych wg ustawy o rachunkowości i podatków

2. Ewidencja środków trwałych

  • Zasady ewidencji środków trwałych w księgach rachunkowych.
  • Ewidencja na kontach syntetycznych i pomocniczych (analitycznych).
  • Odrębna ewidencja szczegółowa. 

3. Zasady wyceny środków trwałych

  • Wycena w razie odpłatnego nabycia środka trwałego.
  • Środki trwałe  a ich wycena.
  • Wycena środków trwałych w przypadku nabycia w drodze spadku lub darowizny.
  • Wartość środków trwałych ulepszonych. 
  • Zasady wyceny środków trwałych ujawnionych w trakcie inwentaryzacji.

4. Amortyzacja środków trwałych

  • Amortyzacja środków trwałych wg zasad przyjętych przez jednostkę zgodnie z ustawą o rachunkowości.
  • Szczególne zasady amortyzowania środków trwałych zawarte w  ustawach podatkowych.
  • Terminy, stawki, zasady i metody naliczania amortyzacji.
  • Ewidencja księgowa kosztów i odpisów amortyzacyjnych.

5. Klasyfikacja środków trwałych

  • Podstawa prawna i pojęcie klasyfikacji środków trwałych.
  • Ewidencja szczegółowa środków trwałych.

6. Środki trwałe w budowie (inwestycje)

  • Pojęcie środków trwałych w budowie (inwestycji).
  • Zasady ewidencji środków trwałych w budowie ( inwestycji).
  • Jakie koszty zalicza się do kosztów inwestycji.

7. Wartości niematerialne i prawne

  • Pojęcie wartości niematerialnych i prawnych. 
  • Zasady umarzania i amortyzowania wartości niematerialnych i prawnych.

8. Ewidencja wartości niematerialnych i prawnych

  • Ewidencja syntetyczna i szczegółowa wartości niematerialnych i prawnych.
  • Wycena i urealnianie wartości niematerialnych i prawnych.
  • Ewidencja zmniejszeń i zwiększeń stanu wartości niematerialnych i prawnych.

9. Remont i ulepszenie

  • Istota rozróżnienia i kwalifikowania wydatków na remont i ulepszenie
  • Kiedy mówimy o ulepszeniu a kiedy o remoncie
  • Przepisy prawa budowlanego i podatkowego w definiowaniu remontu i ulepszenia

10. Inwentaryzacja Środkow trwałych

Jarosław Stankiewicz

Ekonomista, certyfikowany trener, praktyk z 25 letnim stażem w biznesie, na koncie ma ok. 4 tys. dni szkoleniowych
i warsztatów. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru controllingu finansowego, analizy ekonomiczno-finansowej, księgowości, rachunkowości, finansów, zarządzania strategicznego, podatków oraz harmonogramowania, czasu pracy czy lean accounting.

Na swoim koncie ma zrealizowanych ponad 1 200 dni szkoleniowych  dla przedsiębiorstw i jednostek samorządowych - m.in. NSK, Hawe telekom;  ENEA Poznań, WZL Bydgoszcz, Jednostki Wojskowe, Urzędy Miast i Gmin, Starostwa Powiatowe, Urzędy Marszałkowskie.

Realizował również liczne projekty unijne m.in. dla PGE S.A, WSB Toruń i Bydgoszcz, innych firm szkoleniowych. 

Potrafi wiedzę teoretyczną podeprzeć swoim doświadczeniem z codziennej pracy. Szkolenia prowadzi warsztatowo, kładąc nacisk na aspekty praktyczne, a także odnoszące się do specyfiki pracy uczestników zajęć.

Godziny szkolenia:
09.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6, lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504 przystanek Gotarda
Metro: stacja Służew, a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca należy wysiąść na przystanku Orzycka

Opłata obejmuje:
Wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe. Uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia.

Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
10% dla osób zgłaszających się na więcej niż jedno szkolenie

Termin płatności:
Tydzień przed terminem rozpoczęcia szkolenia, drogą mailową rozsyłane będą informacje organizacyjne oraz prośba o uiszczenie opłaty.

Dane do płatności:
Wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.


Skontaktuj się z nami

Małgorzata Buf-Jabłońska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail, 22 560 76 71

Karolina Łąkowska
Menedżer ds. projektów szkoleniowych
e-mail, 22 495 76 02

Anna Ciucias
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, 22 560 76 70

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail, 693 333 558

Agnieszka Ulanecka
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
e-mail, 601 832 482

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu