1. Definicje środka trwałego w kwestii kompletności i zdatności do użytkowania:
różnice między finansową a techniczną definicją budowy
obiekty budowlane a nieruchomości. Definicja nieruchomości:
budynek a budowla
obiekty liniowe
urządzenia budowlane oraz wyposażenie techniczne będące elementami obiektów budowlanych
tymczasowe obiekty budowlane
fundamenty wylane pod maszyny i urządzenia:
fundamenty na trwałe związane z budynkiem lub budowla
fundamenty nietrwale związane z budynkiem lub budowlą
fundamenty wylane pod urządzenie budowlane trwałe związane z gruntem
fundamenty wylane pod urządzenie nie budowlane trwale związane z gruntem
2. Klasyfikacja środków trwałych (KŚT):
cel wprowadzenia
pojęcie „obiektu” czyli podstawowej jednostki ewidencji
zasady klasyfikacji
3. Środki trwałe w budowie:
definicja kosztu bezpośrednio związanego z budową środka trwałego
koszty usług podwykonawców zewnętrznych
koszty narzędzi wykorzystywanych do budowy środka trwałego
koszty testowania środka trwałego przed przyjęciem do użytkowania
koszty eksploatacji środka trwałego poniesione przed przyjęciem środka trwałego do ewidencji środków trwałych
straty powstałe podczas budowy środka trwałego
termin wprowadzania środka trwałego w budowie do ewidencji środków trwałych
4. Ulepszenia środków trwałych i ich remonty oraz konserwacje, w tym kwestia budżetów inwestycyjnych:
podstawowe definicje (remont, wartość użytkowa, stan początkowy, ulepszenie, korzyści ekonomiczne),
konserwacje,
remonty (remonty planowe, awaryjne, kapitalne)
ulepszenia – klasyfikacja nakładów na ulepszenia środków trwałych:
rozbudowa (w tym nadbudowa), przebudowa, rekonstrukcja, adaptacja
ulepszenia w obcych środkach trwałych (inwestycje w obcych obiektach)
miary wartości użytkowej:
okres ekonomicznej użyteczności
jakość produktów
koszty eksploatacji
wydajność
inne miary
5. Amortyzacja według przepisów ustawy o rachunkowości oraz przepisów podatkowych:
odpisy jednorazowe
odpisy rozłożone w czasie:
okres ekonomicznej użyteczności aktywa a okres jego wykorzystania w przedsiębiorstwie
obliczanie stawki amortyzacji
wybór metody amortyzacji
ustalenie wartości rezydualnej (końcowej)
weryfikacja stosowanych zasad amortyzacji, w tym stawki i metody amortyzacji
osoby odpowiedzialne za ustalenie i weryfikowanie parametrów amortyzacyjnych
wstrzymanie amortyzacji
6. Części składowe i peryferyjne: definicje, praktyczne problemy
7. Inwentaryzacja majątku trwałego:
rodzaje inwentaryzacji
jak przeprowadzać inwentaryzację
czynności poprzedzające inwentaryzację:
instrukcja inwentaryzacji
instrukcje nadawania numerów inwentarzowych
instrukcje oznakowywania przymiotów inwentaryzacji
wstępne czynności inwentaryzacyjne:
harmonogram inwentaryzacji
utworzenie zespołów inwentaryzacyjnych
przygotowanie sprzętu inwentaryzacyjnego
inwentaryzacja właściwa oraz procedury towarzyszące
odpowiedzialność za inwentaryzację
8. Jak rozmawiać z księgowymi aby zrozumieli praktyczne kwestie ważne dla działów technicznych i służb niefinansowych
Magdalena Maksymiuk
Jest biegłym rewidentem 12432, posiada kwalifikację ACCA. Bada sprawozdania finansowe jednostkowe i skonsolidowane, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych.
Posiadawszechstronne, ponad 15-letnie, doświadczenie w finansach. Zarządza wielokompetencyjnym zespołem. Zwiększa efektywność operacyjną i ukierunkowuje procesy biznesowe. Ma doświadczenie w kontrolowaniu sytuacji finansowej firmy, w tym w monitoringu i optymalizacji kosztów, planowaniu finansowym, budżetowaniu, analizie i raportowaniu, wdrożeniach związanych z M&A, konsolidacją, systemami kontroli wewnętrznej.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Opłata obejmuje:
wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.
Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
Płatności:
na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Dane do płatności:
wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,
Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001
Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.
Godziny szkolenia:
10.00 - 16.00
Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6 lok. 1B w Warszawie
Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70
Patrycja Lichacy
Koordynator ds. projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70
Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
570 094 969, (22) 495 76 02
Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń
601 832 482, (22) 495 76 02
e-mail
Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.
Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej
Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR
Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.
Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR
W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.