VAT - zmiany w 2019 i 2020 r.

 



590,00 +23% VAT

1. Biała lista - wykaz podatników VAT od 1 września 2019 r.

  • zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników

  • konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego – nowe sankcje w VAT i CIT

  • zawiadomienie o zapłacie należności na rachunek inny niż zawarty na dzień zlecenia przelewu

2. MPP - mechanizm podzielonej płatności (split payment) od 1 listopada 2019 r.

  • system split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji

  • zasady stosowania mechanizmu podzielonej płatności

  • nowy załącznik nr 15 - lista transakcji objętych obowiązkowym mechanizmem split payment

  • zasady opisywania  faktur do transakcji mpp

  • sankcje za niestosowanie obowiązkowej podzielonej płatności

3. Zastąpienie deklaracji VAT-7 plikiem JPK

  • nowy JPK - VAT

  • terminy wejścia nowych zasad

  • nowe ewidencje VAT

4. Bony jednego i różnego przeznaczenia

  • rodzaje bonów

  • sposób ustalania obowiązku podatkowego w obrocie bonami

5.  Nowa matryca stawek  w podatku VAT wg kodów CN

  • wprowadzenie nomenklatury scalonej CN jako podstawy identyfikacji towarów na gruncie VAT

6. WIS - Wiążąca Informacja Stawkowa

  • zasady występowania po WIS

  • zakres ochrony przysługujący na mocy WIS

7. Nowe regulacje dotyczące dokumentowania WDT

  • zaostrzenie przepisów dotyczących numeru VAT UE i identyfikacji nabywcy dla potrzeb transakcji wewnątrzwspólnotowych

  • nowe zasady dokumentowania wywozu towaru

  • zastąpienie magazynów konsygnacyjnych  magazynami typu call-off stock

  • nowa procedura WDT call-off-stock

8. Transakcje Łańcuchowe

  • pojęcie transakcji łańcuchowych

  • dostawa ruchoma i nieruchoma

9. Nowe zasady stosowania kas fiskalnych w 2019/20 roku

  • nowe zasady wystawiania faktur do paragonów

  • nowe sankcje przewidziane za nieprawidłowe wystawianie faktur do paragonów

  • nowe zasady wystawiania paragonów w przypadku zaliczek

  • nowe zasady stosowania zwolnień z kas fiskalnych – sprzedaż na rzecz pracowników

  • pozostałe zmiany

Jarosław Stankiewicz

Ekonomista, certyfikowany trener, praktyk z 25 letnim stażem w biznesie, na koncie ma ok. 4 tys. dni szkoleniowych i warsztatów. Specjalizuje się w zagadnieniach z obszaru controllingu finansowego, analizy ekonomiczno-finansowej, księgowości, rachunkowości, finansów, zarządzania strategicznego, podatków oraz harmonogramowania, czasu pracy czy lean accounting.

Na swoim koncie ma zrealizowanych ponad 1 200 dni szkoleniowych  dla przedsiębiorstw i jednostek samorządowych - m.in. NSK, Hawe telekom;  ENEA Poznań, WZL Bydgoszcz, Jednostki Wojskowe, Urzędy Miast i Gmin, Starostwa Powiatowe, Urzędy Marszałkowskie.

Realizował również liczne projekty unijne m.in. dla PGE S.A, WSB Toruń i Bydgoszcz, innych firm szkoleniowych. 

Potrafi wiedzę teoretyczną podeprzeć swoim doświadczeniem z codziennej pracy. Szkolenia prowadzi warsztatowo, kładąc nacisk na aspekty praktyczne, a także odnoszące się do specyfiki pracy uczestników zajęć.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Opłata obejmuje:

wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rabaty:

10% dla Klientów PKF Consult

Płatności:

płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Dane do płatności:

wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej.

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.

 

Godziny szkolenia:

9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:

Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6 lok. 1B w Warszawie


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70

e-mail

Anna Ciucias
Koordynator projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń
e-mail
601 832 482, (22) 495 76 02

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych

e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu