Wybór rady nadzorczej w drodze głosowania oddzielnymi grupami

 


350,00 +23% VAT

Cel warsztatu:

Instytucja wyboru rady nadzorczej w drodze głosowania oddzielnymi grupami to jedno z najbardziej skomplikowanych rozwiązań prawa spółek. Budzi ono w praktyce liczne nieporozumienia i konflikty, bywa także wykorzystywane w celach lub formach niezgodnych z prawem.

Celem warsztatu jest wskazanie jak wykorzystywać tę instytucję w interesie uprawnionej mniejszości, oraz jakimi metodami posługują się spółki lub ich inwestorzy większościowi w celu przeciwdziałania stosowania tego środka obrony praw mniejszości.

Jest to wyjątkowy, bardzo szczególny sposób nabycia członkostwa rady nadzorczej spółki akcyjnej. Mandat uzyskany tą drogą daje szczególne uprawnienia. Procedura ta wyłącza szczególne uprawnienia (uprzywilejowanie akcji, uprawnienia osobiste) i burzy zastany układ sił w radzie nadzorczej.

Wykładowca prowadzi krok po kroku Uczestników warsztatu przez skomplikowane aspekty procedury instytucji wyboru rady nadzorczej w drodze głosowania oddzielnymi grupami i przedstawia konsekwencje każdego kroku.

Omówienie przepisów zostanie wsparte wieloma ilustracjami przykładów prawidłowego i nieprawidłowego traktowania tej instytucji w praktyce polskiego rynku.

 

Webinarium jest adresowane do:

  • inwestorów instytucjonalnych i indywidualnych,
  • kancelarii prawnych, zarządów i rad nadzorczych spółek akcyjnych
  • specjalistów ich obsługi organizacyjnej i prawnej.

 

  • Sposoby nabycia członkostwa rady nadzorczej w spółce kapitałowej
  • Zalety i wady poszczególnych sposobów nabycia członkostwa rady
  • Zalety i znaczenie mandatu uzyskanego w głosowaniu odrębnymi grupami
  • Dlaczego takie rozwiązanie nie jest dopuszczalne w spółce z o.o.
  • Charakterystyka głosowania oddzielnymi grupami
  • Wyłączenia poszczególnych uprawnień i rozwiązań w głosowaniu grupami
  • W czyim interesie leży instytucja wyboru rady oddzielnymi grupami?
  • Wybór rady grupami a równość członków rady
  • Wybór rady grupami a kolegialność prac rady
  • Wybór rady grupami a separacja rady i zarządu
  • Wpływ wyboru członka rady grupami na sytuację pozostałych członków rady
  • Warunki i procedura wyboru oddzielnymi grupami
  • Wybór oddzielanymi grupami na wniosek uprawnionych
  • Tworzenie grup uprawnionych do wyboru
  • Podział głosów na grupy i „resztę” – przykłady
  • Techniczne aspekty wyboru grupami
  • Delegowanie członka rady wybranego przez grupę
  • Czy można odwołać delegowanego?
  • Zakaz konkurencji delegowanych
  • Wynagrodzenie delegowanych
  • Mechanizmy obrony przed skutkami wyboru rady oddzielnymi grupami
  • Zalecenia praktyczne
  • Humor statutów spółek publicznych

Andrzej S. Nartowski

Prawnik z praktyką w organach spółek kapitałowych. Członek Honorowy Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Człowiek Corporate Governance (pierwszy laureat tego wyróżnienia, 2015). Osobowość Rynku Kapitałowego (2020).

Ekspert corporate governance. Inicjator i współautor kolejnych edycji Dobrych Praktyk Spółek Notowanych na GPW. Autor rekomendowanych przez GPW podręczników Dobrych Praktyk 2008 i 2016. Był arbitrem Sądu Polubownego przy Komisji Nadzoru Finansowego, współzałożycielem i prezesem Polskiego Instytutu Dyrektorów, wydawcą i redaktorem naczelnym Przeglądu Corporate Governance. Stały współpracownik Gazety Giełdy i Inwestorów PARKIET.

Prowadzi blog Andrzej S. Nartowski o corporate governance (www.andrzejnartowski.pl) obejmujący ponad 700 opracowań z lat 2000-2021.

 

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Opłata obejmuje:

wykłady oraz materiały szkoleniowe. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Rabaty:

10% dla Klientów PKF Consult

Płatności:

płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

 

Godziny szkolenia:

10.00 - 13.00

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70

e-mail

Patrycja Lichacy
Koordynator ds. projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
570 094 969, (22) 495 76 02

e-mail

 

Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń

601 832 482, (22) 495 76 02
e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu