Zatory płatnicze - możliwości optymalizowania podatków dochodowych i VAT

 



590,00 +23% VAT

Cel szkolenia:

Uczestnicy szkolenia uzyskają kompleksową wiedzę dotyczącą:

  • sposobów optymalizowania podatku dochodowego w przypadku zatorów płatniczych,
  • negatywnych skutków nowych regulacji, wpływających na rachunek podatkowy wierzyciela,
  • zasad funkcjonowania „ulgi na złe długi” w VAT,
  • możliwości wykorzystania wątpliwości interpretacyjnych na korzyść podatnika-wierzyciela.

Szkolenie skierowane do:​

  • Dyrektorzy Finansowi,
  • Główni Księgowi,
  • Właściciele mikro i małych przedsiębiorstw.
1. Podatek dochodowy od osób fizycznych i osób prawnych

1.1. Wierzytelności odpisane jako nieściągalne

  • Podstawowe zagadnienia
  • Jakie wierzytelności mogą być spisane w koszty podatkowe
  • Kiedy podatnik może dokonać odpisu

1.2. Odpisy aktualizujące

  • Podstawowe zagadnienia
  • Kiedy odpis aktualizujący może być kosztem podatkowym
  • Zwrócona wierzytelność a odpis aktualizujący

1.3. Sprzedaż wierzytelności

  • Wierzytelności własne a wierzytelności obce
  • Koszt uzyskania przychodu ze zbycia wierzytelności
  • Wątpliwości interpretacyjne i skutek zmiany przepisów

1.4. Wierzytelności przedawnione

2. Podatek od towarów i usług

2.1. Obowiązek podatkowy a zapłata za fakturę

2.2. Rabaty, upusty, skonta

2.3. Ulga na złe długi

  • Warunki ustawowe
  • Wątpliwości interpretacyjne
  • Orzecznictwo Trybunału Sprawiedliwości UE oraz NSA

Daniel Więckowski

Doradca podatkowy nr 11861, związany z podatkami od piętnastu lat. Początkowo doświadczenie zdobywał w organach skarbowych, gdzie uczestniczył w projektach międzynarodowych oraz koordynował realizację projektów krajowych.

Od 2011 roku prowadzi praktykę doradcy podatkowego. Doradza Klientom funkcjonującym w branży nieruchomościowej. Uczestniczył w wielu projektach podatkowych, w tym między innymi w projekcie dotyczącym największego zwrotu VAT z tytułu nabycia Centrum Handlowego w 2013 roku. Przygotowywał również pakiet interpretacji indywidualnych, umożliwiających Klientowi prawidłowe ustalenie wartości środków trwałych w Centrach Handlowych na Górnym Śląsku, Mazowszu i Pomorzu Zachodnim. Wspierał Klientów w trakcie nabywania pakietów nieruchomości logistycznych w Polsce, w tym brał udział w optymalizowaniu rozliczeń podatku od nieruchomości.

Reprezentuje Klientów w toku postepowań podatkowych, postępowań przed sądami administracyjnymi oraz Naczelnym Sądem Administracyjnym,.

Autor publikacji o tematyce podatkowej, prelegent konferencji branży nieruchomościowej, prowadził szkolenia podatkowe między innymi dla Brytyjsko Polskiej Izby Handlowej i Północnej Izby Gospodarczej.

Godziny szkolenia:
9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:
Siedziba PKF przy ul. Orzyckiej 6, lok. 1B w Warszawie

Wskazówki dojazdu komunikacją miejską:

Autobusy: z Dworca Centralnego nr 504, przystanek Gotarda
Metro: stacja Służew a następnie autobusem 193 w kierunku Służewca - należy wysiąść na przystanku Orzycka

Opłata obejmuje:
wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują certyfikaty ukończenia szkolenia.

Rabaty:
10% dla Klientów PKF Consult
10% dla osób zgłaszających się na więcej niż jedno szkolenie

Termin płatności:

Opłaty za uczestnictwo należy uiścić przed terminem rozpoczęcia szkolenia po otrzymaniu maila potwierdzającego jego realizację.

Brak opłaty na konto Organizatora w wyżej wymienionym terminie powoduje automatyczne skreślenie z listy uczestników szkolenia.

Dane do płatności:
Wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej,

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.


Skontaktuj się z nami

Małgorzata Buf-Jabłońska
Dyrektor Centrum Edukacji
e-mail, 22 560 76 71

Karolina Łąkowska
Menedżer ds. projektów szkoleniowych
e-mail, 22 495 76 02

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. szkoleń
e-mail, 22 560 76 55

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 700 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Posiadamy 19-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

4

Posiadamy 19-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

Zrealizowaliśmy ponad 700 szkoleń dla blisko 15000 słuchaczy - czyli ponad 7800 godzin zajęć przeprowadzonych przez wykładowców PKF

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu