Cel szkolenia
Szkolenie zalicza 16 h kształcenia obligatoryjnego
- Przypomnienie regulacji ustawy o biegłych rewidentach oraz Rozporządzenia 537 dotyczących kształtowania wynagrodzeń za usługi.
- Przypomnienie regulacji kodeksu etyki w zakresie zasad etyki, zagrożeń dla zasad, regulacji dotyczących kształtowania wynagrodzeń.
- Przedstawienie praktycznych rozwiązań dokumentowania akceptacji klienta i zlecenia w powiązaniu z wymogami dotyczącymi kształtowania wynagrodzeń za usługi firm audytorskich.
- Przedstawienie przykładowych kalkulacji sprzedażowych stawek dziennych lub godzinowych firmy audytorskiej.
- Zwrócenie uwagi na istotne warunki umów (regulacyjne oraz pozostałe w celu zabezpieczania interesów firm audytorskich).
- Przedstawienie zagadnień związanych z dokumentowaniem zastosowanych zasad ustalania wynagrodzeń za usługi audytorskie.
- Identyfikacja zagadnień do negocjacji w toku komunikacji w pracy biegłego rewidenta.
- Przyswojenie wiedzy w zakresie stylów i technik negocjacyjnych.
- Wprowadzenie
- Cel szkolenia.
2. Regulacje dotyczące kształtowania wynagrodzenia za usługi
- Determinanty ustalania wynagrodzeń za usługi badania sprawozdań finansowych.
- Akceptacja klienta i zlecenia a proces szacowania złożoności zlecenia w procesie ofertowania.
- Określanie wymaganych zasobów z uwzględnieniem kryterium wymaganych kompetencji odpowiednich do złożoności zlecenia.
- Szacowanie pracochłonności zlecenia.
- Inne zagadnienia etyczne dotyczące ustalania wynagrodzeń za usługi w firmach audytorskich (w tym: wynagrodzenia zaległe, prowizyjne, wynagrodzenia za usługi badania w przypadku łączenia usług, limity wynagrodzeń od jednego klienta, etc.).
3. Kalkulacja wynagrodzenia za usługi
- Kalkulowanie sprzedażowych stawek godzinowych /dziennych dla członków zespołu realizującego zlecenie.
- Pozostałe aspekty kalkulacji wynagrodzenia, w tym:
– inne/pozostałe koszty bezpośrednie zlecenia,
– oczekiwany zysk FA,
– ryzyko zlecenia.
- Zasady kalkulowania wynagrodzenia za usługi firmy audytorskiej.
- Zagrożenia dla zasad etyki związane z kształtowaniem wynagrodzeń za usługi firmy audytorskiej.
4. Kształtowanie warunków umownych usługi
- Istotne regulacyjne warunki umów o badanie sprawozdań finansowych.
– w przypadku zapytań ofertowych z uwzględnieniem pzp,
– w pozostałych przypadkach.
- Inne prawa i obowiązki stron umowy, w tym zapisy umowne chroniące interesy firm audytorskich.
5. Dokumentacja ustalania i monitorowania wynagrodzeń za usługi firmy audytorskiej
- Procedury ustalania wynagrodzeń w firmie audytorskiej.
- Dokumentowanie rzeczywistej pracochłonności versus pracochłonność ofertowa.
- Monitorowanie zgodności ustalania wynagrodzeń z przyjętymi procedurami.
6. Identyfikacja zagadnień do negocjacji w pracy biegłego rewidenta
- Wprowadzenie do sztuki negocjacji, pojęcie negocjacji.
- Zagadnienia negocjacyjne w pracy biegłego rewidenta, w tym rola zagadnień etyki zawodowej jako argumentu chroniącego interesy firmy audytorskiej.
- Negocjacje w procesie ofertowania i zawierania umowy, w tym wynagrodzenie i inne warunki umowne.
- Negocjacje w trakcie realizacji zlecenia.
- Negocjacje w przypadku proponowanych zmian warunków umownych.
- Negocjacje w przypadku nie wykonywania warunków umownych przez strony umowy.
7. Warsztaty negocjacyjne z uwzględnieniem zagadnień występujących w praktyce biegłego rewidenta
- Podstawowe pojęcia w negocjacjach.
- Etapy negocjacji (przygotowanie, prowadzenie, finalizowanie).
- Style negocjacji.
- Gry i triki negocjacyjne.
- Zastosowanie polityk ustępstw w negocjacjach.
- Zajęcia praktyczne – negocjacje w grupach w zagadnieniach związanych z pracą biegłego rewidenta.
8. Podsumowanie
- Wnioski własne do zastosowania w pracy.
- Plan wdrażania nowych umiejętności.
9. Sprawdzian wiadomości
- Test wyboru i/lub zadania sytuacyjne.
Magdalena Maksymiuk
Biegły rewident, posiada kwalifikację ACCA. Bada sprawozdania finansowe jednostkowe i skonsolidowane, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów artościowych. Posiada wszechstronne, ponad 15-letnie, doświadczenie w finansach. Pracowała w podmiotach międzynarodowych, w tym o zasięgu globalnym, o zróżnicowanej kulturze organizacyjnej (w tym japońskiej, francuskiej). W ramach prowadzonych projektów m.in.: opracowała kontrole wewnętrzne, organizację działów księgowości, międzynarodowe wdrożenia narzędzi i oprogramowania IT (w tym programy typu ERP), budowała współpracę działów księgowości z działami sprzedaży/produkcji.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
2 dni / 16h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?
Karolina Łąkowska
Dyrektorka Centrum Edukacji
tel. 607 595 131