// Obligatoryjne  

Moduł 18. Praktyczne aspekty negocjacji, w tym ustalanie warunków umów i wynagrodzenia za usługi biegłego rewidenta

Szkolenie będzie realizowane w formie wirtualnej

Cel szkolenia

Szkolenie zalicza 16 h kształcenia obligatoryjnego

 

  • Przypomnienie regulacji ustawy o biegłych rewidentach oraz Rozporządzenia 537 dotyczących kształtowania wynagrodzeń za usługi.
  • Przypomnienie regulacji kodeksu etyki w zakresie zasad etyki, zagrożeń dla zasad, regulacji dotyczących kształtowania wynagrodzeń.
  • Przedstawienie praktycznych rozwiązań dokumentowania akceptacji klienta i zlecenia w powiązaniu z wymogami dotyczącymi kształtowania wynagrodzeń za usługi firm audytorskich.
  • Przedstawienie przykładowych kalkulacji sprzedażowych stawek dziennych lub godzinowych firmy audytorskiej.
  • Zwrócenie uwagi na istotne warunki umów (regulacyjne oraz pozostałe w celu zabezpieczania interesów firm audytorskich).
  • Przedstawienie zagadnień związanych z dokumentowaniem zastosowanych zasad ustalania wynagrodzeń za usługi audytorskie.
  • Identyfikacja zagadnień do negocjacji w toku komunikacji w pracy biegłego rewidenta.
  • Przyswojenie wiedzy w zakresie stylów i technik negocjacyjnych.

 

  1. Wprowadzenie
  • Cel szkolenia.

   2. Regulacje dotyczące kształtowania wynagrodzenia za usługi

  • Determinanty ustalania wynagrodzeń za usługi badania sprawozdań finansowych.
  • Akceptacja klienta i zlecenia a proces szacowania złożoności zlecenia w procesie ofertowania.
  • Określanie wymaganych zasobów z uwzględnieniem kryterium wymaganych kompetencji odpowiednich do złożoności zlecenia.
  • Szacowanie pracochłonności zlecenia.
  • Inne zagadnienia etyczne dotyczące ustalania wynagrodzeń za usługi w firmach audytorskich (w tym: wynagrodzenia zaległe, prowizyjne, wynagrodzenia za usługi badania w przypadku łączenia usług, limity wynagrodzeń od jednego klienta, etc.).

   3. Kalkulacja wynagrodzenia za usługi        

  • Kalkulowanie sprzedażowych stawek godzinowych /dziennych dla członków zespołu realizującego zlecenie.
  • Pozostałe aspekty kalkulacji wynagrodzenia, w tym:

         –    inne/pozostałe koszty bezpośrednie zlecenia,

         –    oczekiwany zysk FA,

          –    ryzyko zlecenia.

  • Zasady kalkulowania wynagrodzenia za usługi firmy audytorskiej.
  • Zagrożenia dla zasad etyki związane z kształtowaniem wynagrodzeń za usługi firmy audytorskiej.

  4. Kształtowanie warunków umownych usługi       

  • Istotne regulacyjne warunki umów o badanie sprawozdań finansowych.

       –    w przypadku zapytań ofertowych z uwzględnieniem pzp,

       –    w pozostałych przypadkach.

  • Inne prawa i obowiązki stron umowy, w tym zapisy umowne chroniące interesy firm audytorskich.

  5. Dokumentacja ustalania i monitorowania wynagrodzeń za usługi firmy audytorskiej         

  • Procedury ustalania wynagrodzeń w firmie audytorskiej.
  • Dokumentowanie rzeczywistej pracochłonności versus pracochłonność ofertowa.
  • Monitorowanie zgodności ustalania wynagrodzeń z przyjętymi procedurami.

  6. Identyfikacja zagadnień do negocjacji w pracy biegłego rewidenta      

  • Wprowadzenie do sztuki negocjacji, pojęcie negocjacji.
  • Zagadnienia negocjacyjne w pracy biegłego rewidenta, w tym rola zagadnień etyki zawodowej jako argumentu chroniącego interesy firmy audytorskiej.
  • Negocjacje w procesie ofertowania i zawierania umowy, w tym wynagrodzenie i inne warunki umowne.
  • Negocjacje w trakcie realizacji zlecenia.
  • Negocjacje w przypadku proponowanych zmian warunków umownych.
  • Negocjacje w przypadku nie wykonywania warunków umownych przez strony umowy.

  7. Warsztaty negocjacyjne z uwzględnieniem zagadnień występujących w praktyce biegłego         rewidenta       

  • Podstawowe pojęcia w negocjacjach.
  • Etapy negocjacji (przygotowanie, prowadzenie, finalizowanie).
  • Style negocjacji.
  • Gry i triki negocjacyjne.
  • Zastosowanie polityk ustępstw w negocjacjach.
  • Zajęcia praktyczne – negocjacje w grupach w zagadnieniach związanych z pracą biegłego rewidenta.

  8. Podsumowanie    

  • Wnioski własne do zastosowania w pracy.
  • Plan wdrażania nowych umiejętności.

  9. Sprawdzian wiadomości  

  • Test wyboru i/lub zadania sytuacyjne.

Magdalena Maksymiuk

Biegły rewident, posiada kwalifikację ACCA. Bada sprawozdania finansowe jednostkowe i skonsolidowane, w tym spółek notowanych na Giełdzie Papierów artościowych. Posiada wszechstronne, ponad 15-letnie, doświadczenie w finansach. Pracowała w podmiotach międzynarodowych, w tym o zasięgu globalnym, o zróżnicowanej kulturze organizacyjnej (w tym japońskiej, francuskiej). W ramach prowadzonych projektów m.in.: opracowała kontrole wewnętrzne, organizację działów księgowości, międzynarodowe wdrożenia narzędzi i oprogramowania IT (w tym programy typu ERP), budowała współpracę działów księgowości z działami sprzedaży/produkcji.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    2 dni / 16h (wykłady)
  • Materiały szkoleniowe
    w formie elektronicznej
  • Język
    szkolenie w języku polskim
  • Certyfikat / zaświadczenie
    o ukończeniu szkolenia

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Karolina Łąkowska

Karolina Łąkowska
Dyrektorka Centrum Edukacji
tel. 607 595 131

Skontaktuj się ze mną