// Prawo, Compliance, AML  

Beneficjent rzeczywisty i jego zgłoszenie w CRBR w praktyce przedsiębiorców

Szkolenie będzie realizowane w formie wirtualnej

Cel szkolenia

Zapoznanie przedsiębiorców z zagadnieniami identyfikacji, zgłoszenia i aktualizacji informacji o beneficjentach rzeczywistych w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych po prawie 5 latach od wprowadzenia obowiązku ustawowego w tym zakresie – ze szczególnym uwzględnieniem kształtującej się praktyki prawnej oraz nowych instytucji prawnych, takich jak fundacje rodzinne.

Korzyści dla uczestników szkolenia

Poznanie szczegółów dotyczących funkcjonowania Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych, najnowszej praktyki w zakresie stosowania definicji beneficjenta rzeczywistego i obowiązku jego zgłaszania, praktyki organów i instytucji w zakresie weryfikacji zgłoszeń oraz sankcji za brak zgłoszenia lub zgłoszenie spóźnione bądź nieprawidłowe.

Adresaci szkolenia

  • przedsiębiorcy
  • menedżerowie i członkowie zarządów spółek
  • księgowi
  • prawnicy
  • notariusze
  • dyrektorzy finansowi
  • członkowie rad nadzorczych

  1. Czym jest Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych i na kim spoczywa obowiązek rejestracji beneficjenta rzeczywistego?
  2. Jak zidentyfikować beneficjenta rzeczywistego na gruncie aktualnej definicji ustawowej?
  3. Problematyka beneficjenta rzeczywistego w rozbudowanych strukturach powiązań spółek.
  4. Praktyczne przykłady identyfikacji beneficjenta rzeczywistego.
  5. Obowiązek aktualizacji informacji o beneficjencie rzeczywistym. Kiedy nowe zgłoszenie, a kiedy korekta zgłoszenia?
  6. Konsekwencje niedopełnienia obowiązków ustawowych w zakresie zgłoszenia beneficjenta rzeczywistego.

Marta_Juskowiak (002).jpg
Marta Juskowiak

Związana z Grupą PKF od 2016 roku. Radca prawny wpisany na listę przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu, absolwentka prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu podatków i rachunkowości na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu oraz LLM in international commercial law na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie.
Jej doświadczenie zawodowe obejmuje przede wszystkim świadczenie pomocy prawnej na rzecz podmiotów gospodarczych. Specjalizuje się w prawie cywilnym i handlowym, w szczególności w sporządzaniu i komentowaniu umów gospodarczych, doradztwie w zakresie prawa handlowego, w tym zakładaniu spółek, a także w procedurach dotyczących fuzji i przejęć.

Kacper Chachurski
Kacper Chachurski

Aplikant radcowski przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu, absolwent prawa na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Ukończył także studia podyplomowe z zakresu podatków i doradztwa podatkowego na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Współautor książek o spółce z o.o. i spółce komandytowej, a także przewodnika sukcesyjnego dla polskich przedsiębiorców.
Specjalizuje się w prawie handlowym i prawie gospodarczym, w szczególności w bieżącej obsłudze korporacyjnej spółek oraz procesach ich zakładania, reorganizacji, czy likwidacji. Doradza również przy tworzeniu i zawieraniu kontraktów gospodarczych.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

TAGI: #podatki #webinar #przedsiebiorca

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    1 dzień / 1h (wykłady)
  • Język
    szkolenie w języku polskim

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Katarzyna Szymczyk

Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969

Skontaktuj się ze mną