// Samokształcenie  

Excel z elementami Visual Basic dla Biegłych Rewidentów

- poziom zaawansowany

Szkolenie będzie realizowane w formie wirtualnej

Cel szkolenia

Excel dla zaawansowanych z elementami Visual Basic przeznaczony jest dla osób intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, dobrze znających podstawy używania Excela. Pracując na co dzień z arkuszem kalkulacyjnym Microsoft Excel nie zawsze wykorzystujemy jego ogromne możliwości analityczne, przetwarzania dużej ilości danych, wspomagania podejmowania decyzji, czy automatyzacji rutynowych czynności. 

Jeśli nurtują Cię pytania typu: 

  • Jak analizować w Excelu informacje z systemu informatycznego firmy?
  • Jak zautomatyzować wiele powtarzających się czynności w arkuszu?
  • W czym mogą pomóc tabele i wykresy przestawne?
  • Jak scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy?
  • Kiedy warto użyć dodatków Excela, w tym również Solvera?

Odpowiedź znajdziesz uczestnicząc w dedykowanym szkoleniu.

Korzyści dla uczestników szkolenia

Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy:

  • będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy działalności firmy oraz do budowy złożonych modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane
  • zapoznają się z zaawansowanymi technikami korzystania z programu Microsoft Excel co uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną
  • przez cały czas zajęć biorą w nich aktywny udział,  wykonując szereg praktycznych ćwiczeń, a nabyte umiejętności mogą zastosować w swojej pracy zawodowej natychmiast po ukończonym szkoleniu

Adresaci szkolenia

  • Wszystkie osoby zainteresowane pogłębieniem wiedzy z zakresu Excela z elementami Visual Basic

  1. Excel kiedyś i dziś – historia rozwoju programu, wersje, różnice i cechy wspólne, Porównanie wersji Excela 2003, 2007, 2010, 2013, 2016, 2019
  2. Typy plików Excela, konwersje plików
  3. Optymalna „personalizacja” programu Excel do pracy
  4. Spojrzenie na funkcje Excela, kategorie, składanie funkcji (np. INDEKS<->PODAJ.POZYCJĘ, PRZESUNIĘCIE<->ILE.NIEPUSTYCH))
  5. Dane zewnętrzne, typy danych, źródła danych, budowanie kwerend, zapisywanie i edycja kwerend, analiza danych zewnętrznych
  6. Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych w formacie XML)
  7. Import i analiza danych  z plików tekstowych do Excela.
  8. Narzędzia filtrowania, sortowania, sum pośrednich w analizie danych. Elementy formatowania warunkowego. Sprawdzanie poprawności danych (walidacja danych)
  9. Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych
  10. Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych
  11. Zaawansowana analiza danych w tabeli przestawnej, sposoby przedstawiania i analiza danych, pola obliczeniowe, korzystanie  z funkcji WEŹDANETABELI, rola fragmentatora w tabeli przestawnej, wykresy przestawne
  12. Formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
  13. Prezentacje danych, wykresy, wykresy złożone, wykresy przebiegu w czasie
  14. Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych ważnych na jednym skoroszycie
  15. Reguły i zasady postępowania w razie konfliktów między nazwami i innymi elementami dokumentów Excela
  16. Tworzenie i stosowanie nazw do zakresów znajdujących się na kilku arkuszach
  17. Nazwy dynamiczne, nazwy krzyżowe i ich wykorzystanie w arkuszach obliczeniowych i wykresach
  18. Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań
  19. Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
  20. Formuły, formuły zagnieżdżone, formuły tablicowe, stałe liczbowe w tablicach
  21. Funkcje macierzowe, przykłady zastosowań
  22. Użycie sum warunkowych według różnych kryteriów
  23. Tabele danych, analiza danych w tabeli
  24. Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
  25. Narzędzia inspekcji formuł, szacowanie formuł, sprawdzanie błędów, okno czujki
  26. Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach, tworzenie dodatków.
  27. Optymalizacja rozwiązań złożonych problemów za pomocą dodatku Solver
  28. Przyspieszenie pracy dzięki szablonom
  29. Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie w formularzach elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła)
  30. Wykorzystanie modułu  Visual Basic  - Narzędzia z paska
  31. Główne elementy okna edytora VBA
  32. Podstawowe zasady bezpieczeństwa – poziom zabezpieczeń, komunikaty, ostrzeżenia, makrowirusy
  33. Zasady tworzenia makr w czasie nagrywania
  34. Lokalizacja i dostępność makra
  35. Makra z odwołaniami względnymi (wykonujące czynności od komórki aktywnej) oraz bezwzględnymi (wykonujące czynności w tych samych komórkach)
  36. Wykonywanie, przerywanie i śledzenie wykonania programu
  37. Różne sposoby uruchamiania (przyciski, pasek narzędzi, polecenia w kartach wstążki)
  38. Dzielenie długich makr na procedury, planowanie nagrywania dla optymalnego odtwarzania makra, testowanie makr
  39. Wykorzystanie modułu Visual Basic do tworzenia funkcji wykorzystywanych w zaawansowanych obliczeniach, tworzenie dodatków Excela
  40. Wykorzystanie modułu Microsoft Visual Basic do projektowania zaawansowanych obiektów, budowy własnych aplikacji w Excelu
  41. Konsolidacje danych, opcje konsolidacji, edycja łączy arkuszy
  42. Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
  43. Budowanie modeli wielowariantowych z użyciem scenariuszy
  44. Graficzna prezentacja danych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych, wykresy przebiegu w czasie), „dynamika wykresu w Excelu”.

Janusz Gach

Wykładowca - trener z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się między innymi w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu i analiz finansowych. Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania nowych technologii we wspomaganiu zarządzania przepływem informacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie.

Potrafi w zrozumiały sposób przekazać skomplikowaną wiedzę dotyczącą złożonych, wieloetapowych analiz wykonywanych na bazie aplikacji MS Excel. Szkolenia przeznaczone są dla pracowników różnych działów firm, głównie do grup finansowych, pracowników biurowych, inżynierów, handlowców, dla pracowników korzystających z Excela przez wiele lat i pragnących poszerzyć zakres praktycznego użytkowania arkusza na bardziej zaawansowanym poziomie.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

TAGI: #exceldlabiegłychrewidentów #finanse #VisualBasic

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    2 dni / 16h (wykłady)
  • Materiały szkoleniowe
    w formie elektronicznej
  • Język
    szkolenie w języku polskim
  • Certyfikat / zaświadczenie
    o ukończeniu szkolenia

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Katarzyna Szymczyk

Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969

Skontaktuj się ze mną