Cel szkolenia
Szkolenie zalicza 16h kształcenia obligatoryjnego
- Zidentyfikowanie i wyjaśnienie podstawowych różnic między dotychczasowymi uregulowaniami prawnymi dotyczącymi kontroli jakości świadczonych usług a nowym podejściem do systemów kontroli jakości opartym na zarządzaniu.
- Omówienie zmian dostosowawczych do MSB i powiązanego materiału wynikających z projektów zarządzania jakością.
- Wykształcenie umiejętności zastosowania w praktyce nowych rozwiązań kontroli jakości.
- Wprowadzenie
- Cel szkolenia.
- Zakres szkolenia
- Porównanie nowych standardów do obecnie obowiązujących wymogów
- Porównanie wymogów nowych/zmienionych standardów do obecnie obowiązujących: KSKJ, wymogów UoBR i Rozporządzenia 537/2014, w tym w kontekście systemu firmy audytorskiej – procesów, polityk, procedur i rozwiązań organizacyjnych.
- Nowe standardy zarządzania jakością
- Wymogi KSKJ 1 w brzmieniu MSZJ (PL) 1 –„Zarządzanie jakością dla firm wykonujących badania lub przeglądy sprawozdań finansowych lub zlecenia innych usług atestacyjnych lub pokrewnych”.
- Koncepcja nowego standardu i zakresu.
- Wymogi KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2 –„Kontrole jakości wykonania zlecenia”.
- Wymogi KSB 220 (Z) w brzmieniu MSB (PL) 220 (Z) –„Zarządzanie jakością dla badania sprawozdania finansowego”.
- KSKJ 1 w brzmieniu MSZJ (PL) 1 –„Zarządzanie jakością dla firm wykonujących badania lub przeglądy sprawozdań finansowych lub zlecenia innych usług atestacyjnych lub pokrewnych”
- Odpowiedzialność za system zarządzania jakością.
- Proces oszacowania ryzyka.
- Ład korporacyjny i przywództwo – jak kultura organizacyjna wspiera jakość usług.
- Wymogi etyczne.
- Akceptacja i kontynuacja relacji z klientem oraz konkretnych zleceń.
- Wykonywanie zleceń.
- Dobór odpowiednich zasobów.
- Wykorzystanie informacji i komunikacja.
- Odpowiedzi na określone ryzyka.
- Proces monitorowania i korygowania.
- Wymogi dotyczące sieci firm audytorskich.
- Ocena systemu zarządzania jakością.
- Dokumentacja systemu.
- Praktyka stosowania.
- KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2 –„Kontrole jakości wykonania zlecenia”
- Cele nowego standardu.
- Nadrzędne koncepcje zawarte w KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2.
- Nowe i zmienione definicje.
- Powiązania pomiędzy KSKJ 1 w brzmieniu MSZJ (PL) 1 i KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2.
- Usługi wymagające kontroli jakości wykonania zlecenia.
- Powoływanie i spełnienie wymogów przez osoby dokonujące kontroli jakości wykonania zlecenia.
- Efektywność procesu kontroli jakości wykonania zlecenia.
- Dokumentacja procesu kontroli jakości wykonania zlecenia.
- Powiadamianie właściwych osób w ramach procesu kontroli jakości wykonania zlecenia.
- Praktyka stosowania.
- KSB 220 (Z) w brzmieniu MSB (PL) 220 (Z) „Zarządzanie jakością dla badania sprawozdania finansowego”
- Odpowiedzialność kierownictwa za zarządzanie jakością zleceń.
- Wymogi etyczne, w tym niezależność.
- Akceptacja i kontynuacja relacji z klientem.
- Dobór odpowiednich zasobów.
- Wykonywanie usługi atestacyjnej.
- Monitorowanie i proces rozwiązywania problemów.
- Ogólna odpowiedzialność za zarządzanie jakością.
- Dokumentacja.
- Praktyka stosowania.
- Zmiany w zakresie innych standardów badania
- Omówienie wpływu zmian wynikających z wprowadzenia KSKJ 1 w brzmieniu MSZJ (PL) 1, KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2 i KSB 220 (Z) w brzmieniu MSB (PL) 220 (Z) na inne standardy.
- Sprawdzian wiadomości
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
2 dni / 16h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Karolina Łąkowska
Dyrektorka Centrum Edukacji
tel. 607 595 131