// Obligatoryjne  

Moduł 10. Zastosowanie nowych standardów zarządzania jakością

Cel szkolenia

Szkolenie zalicza 16h kształcenia obligatoryjnego

  • Zidentyfikowanie i wyjaśnienie podstawowych różnic między dotychczasowymi uregulowaniami prawnymi dotyczącymi kontroli jakości świadczonych usług a nowym podejściem do systemów kontroli jakości opartym na zarządzaniu.
  • Omówienie zmian dostosowawczych do MSB i powiązanego materiału wynikających z projektów zarządzania jakością.
  • Wykształcenie umiejętności zastosowania w praktyce nowych rozwiązań kontroli jakości.

  1. Wprowadzenie  
    • Cel szkolenia.
    • Zakres szkolenia
  2. Porównanie nowych standardów do obecnie obowiązujących wymogów 
    • Porównanie wymogów nowych/zmienionych standardów do obecnie obowiązujących: KSKJ, wymogów UoBR i Rozporządzenia 537/2014, w tym w kontekście systemu firmy audytorskiej – procesów, polityk, procedur i rozwiązań organizacyjnych.
  3. Nowe standardy zarządzania jakością  
    • Wymogi KSKJ 1 w brzmieniu MSZJ (PL) 1 –„Zarządzanie jakością dla firm wykonujących badania lub przeglądy sprawozdań finansowych lub zlecenia innych usług atestacyjnych lub pokrewnych”.
    • Koncepcja nowego standardu i zakresu.
    • Wymogi KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2 –„Kontrole jakości wykonania zlecenia”.
    • Wymogi KSB 220 (Z) w brzmieniu MSB (PL) 220 (Z) –„Zarządzanie jakością dla badania sprawozdania finansowego”.
  4. KSKJ 1 w brzmieniu MSZJ (PL) 1 –„Zarządzanie jakością dla firm wykonujących badania lub przeglądy sprawozdań finansowych lub zlecenia innych usług atestacyjnych lub pokrewnych”   
    • Odpowiedzialność za system zarządzania jakością.
    • Proces oszacowania ryzyka.
    • Ład korporacyjny i przywództwo – jak kultura organizacyjna wspiera jakość usług.
    • Wymogi etyczne.
    • Akceptacja i kontynuacja relacji z klientem oraz konkretnych zleceń.
    • Wykonywanie zleceń.
    • Dobór odpowiednich zasobów.
    • Wykorzystanie informacji i komunikacja.
    • Odpowiedzi na określone ryzyka.
    • Proces monitorowania i korygowania.
    • Wymogi dotyczące sieci firm audytorskich.
    • Ocena systemu zarządzania jakością.
    • Dokumentacja systemu.
    • Praktyka stosowania.
  5. KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2 –„Kontrole jakości wykonania zlecenia”
    • Cele nowego standardu.
    • Nadrzędne koncepcje zawarte w KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2.
    • Nowe i zmienione definicje.
    • Powiązania pomiędzy KSKJ 1 w brzmieniu MSZJ (PL) 1 i KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2.
    • Usługi wymagające kontroli jakości wykonania zlecenia.
    • Powoływanie i spełnienie wymogów przez osoby dokonujące kontroli jakości wykonania zlecenia.
    • Efektywność procesu kontroli jakości wykonania zlecenia.
    • Dokumentacja procesu kontroli jakości wykonania zlecenia.
    • Powiadamianie właściwych osób w ramach procesu kontroli jakości wykonania zlecenia.
    • Praktyka stosowania.
  6. KSB 220 (Z) w brzmieniu MSB (PL) 220 (Z) „Zarządzanie jakością dla badania sprawozdania finansowego” 
    • Odpowiedzialność kierownictwa za zarządzanie jakością zleceń.
    • Wymogi etyczne, w tym niezależność.
    • Akceptacja i kontynuacja relacji z klientem.
    • Dobór odpowiednich zasobów.
    • Wykonywanie usługi atestacyjnej.
    • Monitorowanie i proces rozwiązywania problemów.
    • Ogólna odpowiedzialność za zarządzanie jakością.
    • Dokumentacja.
    • Praktyka stosowania.
  7. Zmiany w zakresie innych standardów badania 
    • Omówienie wpływu zmian wynikających z wprowadzenia KSKJ 1 w brzmieniu MSZJ (PL) 1, KSKJ 2 w brzmieniu MSZJ (PL) 2 i KSB 220 (Z) w brzmieniu MSB (PL) 220 (Z) na inne standardy.
  8. Sprawdzian wiadomości

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    2 dni / 16h (wykłady)
  • Materiały szkoleniowe
    w formie elektronicznej
  • Język
    szkolenie w języku polskim
  • Certyfikat / zaświadczenie
    o ukończeniu szkolenia

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Karolina Łąkowska

Karolina Łąkowska
Dyrektorka Centrum Edukacji
tel. 607 595 131

Skontaktuj się ze mną