Cel szkolenia
Jeśli zarządzasz sprzedażą i jesteś rozliczany z wyników sprzedażowych w swojej firmie oraz poszukujesz praktycznych rozwiązań opartych na wieloletnim doświadczeniu, to szkolenie jest skierowane do Ciebie. Zapraszamy do udziału w warsztatach, podczas których nasza ekspertka na przykładach z biznesu przedstawi rozwiązania, które z sukcesami wdrożyła w życie. Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z metodami budowania strategii cenowych. Poznają oni również zasady udzielania rabatów, w sposób, który będzie wspierał realizację obranej strategii sprzedaży oraz wzrost rentowności. Program szkolenia ma wymiar praktyczny - został opracowany w oparciu o konsultacje z menedżerami sprzedaży i marketingu.
Korzyści dla uczestników szkolenia
- Nauczysz się jak dobrać strategię cenową do grupy produktów lub usług
- Opowiemy jak stworzyć efektywne portfolio cenowe produktów lub usług
- Dowiesz się jak kontekst wpływa na postrzeganie ceny
- Powiemy jak ustalić cenę dla finalnego nabywcy, a jak dla firm pośredniczących w sprzedaży
- Podpowiemy jak skutecznie wprowadzić podwyżkę cennika
- Po szkoleniu będziesz potrafił przygotować Twoje siły sprzedaży do sprzedaży po ustalonej cenie
- Nauczysz się różnicować strategię cenową w poszczególnych kanałach dystrybucji
- Będziesz potrafił definiować podstawowe parametry rentowności
- Opowiemy jak tworzyć efektywną politykę cenowo-rabatową dla klientów
Adresaci szkolenia
- Kierownicy działów sprzedaży i marketingu
- Menedżerowie sprzedaży
- Product managerowie
- E-commerce managerowie
- Właściciele firm z sektora MŚP
- Specjaliści z działów sprzedaży i marketingu
- Zasady budowania strategii cenowych
- Czynniki, które trzeba wziąć pod uwagę, ustalając cenę produktu lub usługi
- Metody i narzędzia do ustalania polityki cenowej
- Rola produktu lub usługi, marży i wolumenu w ofercie handlowej i przełożenie tych czynników na cenę
- Strategia "zbierania śmietanki", penetracji, cen prestiżowych, cen eliminujących konkurentów – wady i zalety najpopularniejszych strategii cenowych, praktyczne przykłady z biznesu
- Strategia cenowa a cykl życia produktu i propozycja wartości
- Jak dostosować strategię cenową do rodzaju produktu/usługi w zależności od celów firmy, fazy życia produktu/ usługi i wrażliwości cenowej nabywców?
- „Product-line- up” i pozycjonowanie cenowe – praktyczne wykorzystanie na przykładach z biznesu
- Channel management z polityce cenowej
- Ćwiczenie praktyczne oparte na rzeczywistym case study: wdrożenie rynkowe
- Polityka rabatowa, elementy matematyki biznesowej w polityce cenowo-rabatowej i przygotowanie handlowców do pracy z ceną
- W jaki sposób wykorzystać politykę rabatową do budowania lojalności klientów i wspierania realizacji obranej strategii handlowej
- Jak skonstruować warunki handlowe, aby wspierały politykę sprzedaży i ograniczały wojny cenowe?
- Ćwiczenie praktyczne: Obliczanie wpływu dodatkowych rabatów promocyjnych na rentowność
- Jak wprowadzić podwyżkę cennika?
- Psychologia cen
- Jak nasze ceny odbierają nabywcy – psychologiczny aspekt ceny i rola kontekstu cenowego – praktyczne przykłady
- Rola wizualnej prezentacji ceny i dodatkowych kosztów oferty
- Konsultacje z trenerem
- Podczas panelu trener odpowie na pytania uczestników.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
1 dzień / 6h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?
Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969