Cel szkolenia
Podczas szkolenia przedstawimy m.in. jak przekonać swoich pracowników do samej potrzeby reorganizacji, osiągnąć zamierzony efekt oraz przewidzieć potencjalne trudności w procesie zmiany. Na podstawie modelu Kottera i krzywej Fishera przeanalizujemy poszczególne etapy zmiany i dowiemy się jak bardzo wpływa ona na nasze emocje.
Program szkolenia skonstruowany został w oparciu o wykłady prowadzone na studiach Executive Master of Business Administration ( MBA). Został skonsultowany z menadżerami zarządzającymi zespołami w modelu zdalnym i hybrydowym w czasie lock-downu. Dlatego materiał został uzupełniony o wybrane, istotne aspekty związane z wprowadzaniem zmian w modelu pracy zdalnej i hybrydowej.
Szkolenie zostanie przeprowadzone metodą warsztatową – z wykorzystaniem technik interaktywnych angażujących uczestników, a także technik efektywnego uczenia się̨ i nauczania. Omawiany materiał oparty będzie na realnych i aktualnych przykładach biznesowych prowadzącego, jak również umożliwi wymianę doświadczeń pomiędzy uczestnikami.
Korzyści dla uczestników szkolenia
- Dowiesz się jak ludzki mózg reaguje na zmiany i dlaczego budzą one opór
- Nauczysz się zarządzać negatywnymi emocjami w procesie zmian i skutecznie motywować zespoły
- Powiemy jak zarządzać procesem zmiany i efektywnie je wdrażać
- Dowiesz się jak wyznaczać cele w procesie zmian i jak je skutecznie osiągać
- Przećwiczymy rolę lidera i jak przeprowadzić Twój zespół przez proces zmian
- Nauczymy Cię jak udzielać informacji zwrotnej pracownikowi i upward feedbacku przełożonemu
- Przećwiczysz Exposé szefa jako wstęp do wprowadzenia zmiany
- Dowiesz się jak Twój mózg reaguje na zmiany i dlaczego tak się dzieje
- Przećwiczysz zarządzanie emocjami i wyznaczanie celów w procesie zmian
- Otrzymasz konkretne wskazówki oraz propozycje narzędzi do wykorzystania w praktyce
- Przekażemy praktyczne rozwiązania i przykłady z wdrożeń z praktyki prowadzącego
Adresaci szkolenia
- Dyrektorzy, Managerowie, Kierownicy
- Osoby odpowiedzialne za przeprowadzanie zmian w organizacji
- Kierownicy projektów
- Osoby zainteresowane zgłębieniem wiedzy z zakresu zarządzania zmianą
Dzień 1
- Człowiek w procesie zmiany cz 1.
- Emocje towarzyszące zmianie i reakcja mózgu na zmiany.
- Dlaczego zmiany budzą opór i jak zmniejszyć opór przed zmianą.
- Rola psycholingwistyki w procesie zmian.
- Jak - komunikując zmianę - zyskiwać́ sojuszników zmiany, a nie wrogów?
- „Chcę” vs „Muszę” - Jak zwiększyć motywację w procesie zmian w zespole hybrydowym, zdalnym i stacjonarnym?
- Simon Sinek i złote kręgi – jak je przełożyć na motywację do zmiany?
- Omówienie trudnych sytuacji i sposobów ich rozwiązania.
- Człowiek w procesie zmiany cz. 2.
- Jak przekazywać niepopularne decyzje?
- Model Kottera i krzywa Fishera –praktyczne case’y ilustrujące proces wprowadzania zmian
- Lider i jego rola w procesie zmiany cz .1
- Co wpływa na zarządzanie motywacją i wyznaczanie celów w procesie zmian?
- Exposé Szefa jako wstęp do zmian –ćwiczenia praktyczne.
- Interaktywne dyskusje oraz wymiana doświadczeń pomiędzy uczestnikami a prowadzącym.
Dzień 2
- Zespół w procesie zmiany cz.1
- Jak komunikować strategię?
- Jak wyznaczać cele w dzisiejszych czasach VUCA extreme, czyli metodologia wyznaczania celów OKR (stosowana m.in. przez Google, Zalando, Spotify) – przykłady
- Rola driverów i wskaźników KPI w procesie tworzenia strategii i komunikacji budżetu
- Tworzenie i komunikacja strategii bottom-up i top down – przykłady z biznesu
- „Trójkąt dramatyczny” w procesie zmiany
- Zespół w procesie zmiany cz.2 ·
- Zarządzanie przez cele a motywacja
- Jak zaangażować zespół w proces zmian?
- Umiejętności coachingowo-mentoringowe lidera przydatne w procesie komunikacji zdalnej i zmian – ćwiczenia praktyczne
- Lider i jego rola w procesie zmiany cz.2
- Komunikacja werbalna i niewerbalna w procesie zmian – ćwiczenia praktyczne
- Zasady Winstona Churchilla podczas komunikacji w sytuacji destabilizacji i dynamicznych zmian
- Feedback i upward feedback jako narzędzie do wprowadzania zmian i zwiększania motywacji –ćwiczenia praktyczne
- Interaktywne dyskusje oraz moderowana wymiana doświadczeń uczestników
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Godziny szkolenia: 10:00 - 15:30
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
1 dzień / 8h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia -
Konsultacje
10 dni po szkoleniu
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?
Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969