Cel szkolenia
Kurs wypełnia lukę pomiędzy merytoryczną wiedzą z zakresu analizy danych biznesowych oraz wiedzą związaną
z zaawansowanym użytkowaniem arkusza Microsoft Excel.
Proponowany warsztat to dwa dni intensywnych zajęć.
Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są
w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu.
Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów oraz kopie elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.
Korzyści dla uczestników szkolenia
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy danych oraz do budowy modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi:
- Analizować w Excelu informacje z własnego systemu informatycznego
- Budować zaawansowane raporty
- Tworzyć złożone formuły obliczeniowe, optymalnie stosować nazwy
- Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności
- Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia analizy danych
- Scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy
- Skutecznie prezentować informacje biznesową narzędziami Excela
Program warsztatu obejmuje między innymi następującą tematykę:
- Porównanie wersji Excela 2007, 2010, 2013, 2016 do 2019, typy plików, rozwój programu, różnice i cechy wspólne, komunikacja pomiędzy różnymi wersjami arkusza, specyfika wykorzystania aplikacji w służbach finansowych firmy
- Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela
- Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych, deklarowanie nazw dynamicznych, zastosowanie nazw w formułach
- Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań, edycja formatów warunkowych
- Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu – dane w formacie XML)
- Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych, zasady tworzenia tabel przestawnych
- Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych, formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
- Wykorzystanie fragmentatorów do zaawansowanej, dynamicznej prezentacji danych biznesowych, prezentacja danych w czasie
- Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
- Import danych z plików tekstowych do Excela – analiza danych tekstowych, automatyzacja odświeżania danych.
- Automatyzacja oraz usprawnianie pracy poprzez rejestrowanie makropoleceń, uruchamianie i edycja makr.
- Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
- Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy, różne sposoby konsolidacji
- Graficzna prezentacja danych finansowych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych),
W cenie szkolenia
- Czas trwania
2 dni / 14h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?
Karolina Łąkowska
Dyrektorka Centrum Edukacji
tel. 607 595 131