// Bezpieczeństwo i analiza danych  

Excel import, analiza i prezentacja danych

Szkolenie będzie realizowane w formie wirtualnej

Cel szkolenia

Kurs wypełnia lukę pomiędzy merytoryczną wiedzą z zakresu analizy danych biznesowych oraz wiedzą związaną 
z zaawansowanym użytkowaniem arkusza Microsoft Excel.

Proponowany warsztat to dwa dni intensywnych zajęć.

Kurs prowadzony jest nowoczesnymi, interaktywnymi metodami, z użyciem projektora multimedialnego, przy aktywnym zaangażowaniu uczestników. Wszystkie ćwiczenia prowadzone są na podstawie przykładów zaczerpniętych z praktyki. Zajęcia, pomimo prezentowania złożonej wiedzy merytorycznej, prowadzone są 
w zrozumiały sposób, zapewniający przyswojenie przekazywanej wiedzy przez każdego uczestnika kursu.

Każdy uczestnik otrzymuje komplet materiałów oraz kopie elektroniczne ze wszystkimi ćwiczeniami prowadzonymi w ramach kursu oraz przykładowymi arkuszami programu Microsoft Excel.

Korzyści dla uczestników szkolenia

Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy danych oraz do budowy modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną. 

Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi:

  • Analizować w Excelu informacje z własnego systemu informatycznego
  • Budować zaawansowane raporty 
  • Tworzyć złożone formuły obliczeniowe, optymalnie stosować nazwy
  • Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności
  • Skutecznie wykorzystać  tabele,  wykresy przestawne i inne narzędzia analizy danych
  • Scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy
  • Skutecznie prezentować informacje biznesową narzędziami Excela

Program warsztatu obejmuje między innymi następującą tematykę:

  • Porównanie wersji Excela 2007, 2010, 2013, 2016 do 2019, typy plików, rozwój programu, różnice i cechy wspólne, komunikacja pomiędzy różnymi wersjami arkusza, specyfika wykorzystania aplikacji w służbach finansowych firmy
  • Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela
  • Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych, deklarowanie nazw dynamicznych, zastosowanie nazw w formułach
  • Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań, edycja formatów warunkowych
  • Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu – dane w formacie XML)
  • Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych, zasady tworzenia tabel przestawnych
  • Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych, formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
  • Wykorzystanie fragmentatorów do zaawansowanej, dynamicznej prezentacji danych biznesowych, prezentacja danych w czasie
  • Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
  • Import danych  z plików tekstowych do Excela – analiza danych tekstowych, automatyzacja odświeżania danych.
  • Automatyzacja oraz usprawnianie pracy poprzez rejestrowanie makropoleceń, uruchamianie i edycja makr.
  • Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
  • Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy, różne sposoby konsolidacji
  • Graficzna prezentacja danych finansowych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych),

Janusz Gach

Wykładowca - trener z wieloletnim doświadczeniem. Specjalizuje się między innymi w tematyce zastosowania arkuszy kalkulacyjnych w analizach związanych z potrzebami biznesu i analiz finansowych. Autor wielu programów szkoleniowych z dziedziny wykorzystania nowych technologii we wspomaganiu zarządzania przepływem informacji w nowoczesnym przedsiębiorstwie.

Potrafi w zrozumiały sposób przekazać skomplikowaną wiedzę dotyczącą złożonych, wieloetapowych analiz wykonywanych na bazie aplikacji MS Excel. Szkolenia przeznaczone są dla pracowników różnych działów firm, głównie do grup finansowych, pracowników biurowych, inżynierów, handlowców, dla pracowników korzystających z Excela przez wiele lat i pragnących poszerzyć zakres praktycznego użytkowania arkusza na bardziej zaawansowanym poziomie.

TAGI: #excel #analizadanych #prezentacja

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    2 dni / 14h (wykłady)
  • Materiały szkoleniowe
    w formie elektronicznej
  • Język
    szkolenie w języku polskim
  • Certyfikat / zaświadczenie
    o ukończeniu szkolenia

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Karolina Łąkowska

Karolina Łąkowska
Dyrektorka Centrum Edukacji
tel. 607 595 131

Skontaktuj się ze mną