Cel szkolenia
Podczas szkolenia przedstawimy spektrum praktycznej wiedzy na temat narzędzi ochrony przed zjawiskami mobbingu, molestowania i dyskryminacji. Przedstawimy sposoby postępowania w przypadku ujawnienia takich zjawisk w miejscu pracy oraz w jaki sposób możemy się zabezpieczyć przed mobbingiem w miejscu pracy.
Dodatkowo analizie zostaną poddane orzecznictwa sądowe dotyczące mobbingu i dyskryminacji.
Korzyści dla uczestników szkolenia
- Poznasz zasady prawa pracy dotyczące mobbingu i dyskryminacji
- Zilustrujemy proces procedury antymobbingowej i antydyskryminacyjnej
- Nabędziesz umiejętności rozwiązywania problemów związanych z przygotowaniem procedury antymobbingowej, interpretowania zachowań mobbingowych i dyskryminacyjnych
Adresaci szkolenia
- Dyrektorzy jednostek organizacyjnych
- Wyższa kadra kierownicza
- Kierownicy liniowy
- Koordynatorzy zespołów
- Dyrektorzy Personalni
- Pracownicy działów personalnych
- Osoby, które chcą nabyć lub uporządkować wiedzę i umiejętności w zakresie prawa pracy
- Czym jest dyskryminacja
- łańcuch dyskryminacyjny – podłoże powstawania dyskryminacji
- Przesłanki dyskryminacji w stosunku do pracownika – otwarty katalog dyskryminacji
- Przesłanki dyskryminacji w przypadku stosunków „niepracowniczych”
- Formy dysktyminacji – dyskryminacja pośrednia/dyskryminacja bezpośrednia
- Molestowanie/Molestowanie seksualne/ Zachęcanie do dyskryminacji
- Zasada niedyskryminacji na każdym etapie zatrudnienia i ustania stosunku pracy
- Nierówne traktowanie a dyskryminacja
- Niedyskryminowanie na etapie rekrutacji - pytania do kandydata w rozmowie kwalifikacyjnej - celowość pytań a dopuszczalność w świetle obostrzeń antydyskryminacyjnych i ochrony danych osobowych
- Niedyskryminowanie w trakcie zatrudnienia pracownika – wynagrodzenie, stanowisko, równe prawo do podnoszenia kwalifikacji, sprawiedliwa ocena wyników pracy, korzystanie z benefitów niefinansowych
- Niedyskryminowanie przy zwalnianiu pracowników – dobór kryteriów do zwolnienia pracowników, dostęp do szkoleń w trakcie okresu wypowiedzenia
- Niedyskryminowanie po ustaniu zatrudnienia - wypłata premii i bonusów, równe prawa do outplacementu
8. Roszczenia pracownicze w związku z dyskryminacją/Roszczenia zleceniobiorców
9. Mobbing w miejscu pracy
- Czym jest mobbing
- Rodzaje mobbingu
- Cel mobbingu
- Fazy zjawiska mobbingu
- Taktyki mobbingu
- Zachowania mobbingowe
- Oddziaływania utrudniające możliwości komunikowania się
- Oddziaływania zaburzające stosunki społeczne
- Działania mające na celu zaburzyć społeczny odbiór osoby
- Działania mające wpływ na jakość sytuacji życiowej i zawodowej
- Działania mające szkodliwy wpływ na zdrowie ofiary
- Działania nie posiadające znamion mobbingu
- Cechy - ofiary mobbingu, sprawcy mobbingu, świadka mobbingu
- Kroki pracodawcy przeciwdziałające mobbingowi
- Działania pracodawcy w przypadku zgłoszenia pracownika do pracodawcy o niezgodnym z zasadami współżycia społecznego zachowaniu innych pracowników
- Procedura antymobbingowa i dyskryminacyjna
- Osoba Zaufana oraz komisja antydyskryminacyjna – ich role w firmie
- Skutki mobbingu
- Konsekwencje prawne dla sprawcy mobbingu – kodeks pracy/kodeks cywilny/kodeks karny
- Dochodzenie od pracodawcy odszkodowania z tytułu mobbingu, nie tylko po rozwiązaniu umowy o pracę ale także w trakcie trwania stosunku pracy
- Jakie zachowania nie są mobbingiem
10. Roszczenia pracownicze w związku z dyskryminacją i mobbingiem,
- Roszczenia z tytułu dyskryminacji
- Roszczenia z tytułu mobbingu
11. Orzecznictwo sądowe dotyczące dyskryminacji i mobbingu
12. Planowane zmiany w prawie pracy dotyczące mobbingu
- podstawowe cechy mobbingu
- nowa definicja zachowań mobbingowych,
- podwyższenie dolnego progu wysokości zadośćuczynienia za stosowanie mobbingu
- zwolnienie z odpowiedzialności pracodawcy, jeśli mobbing nie pochodził bezpośrednio od pracodawcy lub przełożonego pracownika
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
1 dzień / 3h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia -
Konsultacje
5 dni po szkoleniu
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?
Katarzyna Szymczyk
MANAGER PROJEKTÓW DS. SZKOLEŃ
tel. 570 094 969
