Cel szkolenia
Czy można odczarować codzienność?
Pilne, nakładające się terminy, zmiany prawne, wyzwania techniczne, niewystarczająca ilość zasobów, luki w dokumentacji i wiele innych kwestii to codzienność w projektach i procesach które realizujemy dla klientów wewnętrznych i zewnętrznych.
Czy da się przewidzieć to co się zdarzy i zarządzać tym co się zdarzy?
Czy można przewidzieć reakcje na to co z pozoru wydaje się nieprzewidywalne i mieć plan?
Dlaczego niektóre wyzwania warto akceptować, a o innych warto pomyśleć z wyprzedzeniem?
Na te i inne pytanie odpowiada „zarządzanie ryzykiem”.
W ramach szkolenia uczestnicy poznają oparte o międzynarodowe standardy procedury, techniki i narzędzia wykorzystywane w wielu organizacjach pozwalające na zaplanowanie potencjalnych wyzwań w procesach i projektach, ich sklasyfikowanie i przygotowanie się do świadomego zarządzania w sytuacjach o niskiej przewidywalności i sytuacjach kryzysowych.
W trakcie mini – wykładów i warsztatów uczestnicy będą mieli okazję zapoznać się i przećwiczyć procedury zarządzania ryzykiem od etapu identyfikacji po opracowanie planu zarządzania ryzykiem. Warsztaty prowadzone są w oparciu o praktyczne przykłady prezentowane przez trenera i/ lub projekty oraz procesu charakterystyczne dla organizacji klienta.
Korzyści dla uczestników szkolenia
- Nabędziesz umiejętność podejmowania trafniejszych decyzji
- Zapoznasz się i przećwiczysz procedury zarządzania ryzykiem od etapu identyfikacji po opracowanie planu zarządzania ryzykiem.
- Warsztaty prowadzone są w oparciu o praktyczne przykłady prezentowane przez trenera i/ lub projekty oraz procesu charakterystyczne dla organizacji klienta.
Adresaci szkolenia
- Biegli rewidenci
- Managerowie działu audytu
- Wprowadzenie do ryzyka: czym jest ryzyko, podejścia do zarządzania ryzykiem i dlaczego warto pomyśleć o zagrożeniach i szansach
- Definicja ryzyka
- Ryzyko i zarządzanie ryzykiem
- Standardy w zarządzaniu ryzykiem
- Pryncypia w zarządzaniu ryzykiem - Czy lepiej gasić pożary i dlaczego warto zaplanować zarządzanie ryzykiem w procesie/ projekcie?
- Proces zarządzania ryzykiem - krok po kroku
- Definiowanie ryzyka
- Identyfikacja ryzyka
- Analiza i ocena ryzyka
- Plan zarządzania ryzykiem
- Monitorowanie ryzyka w procesie
- Komunikacja ryzyka
- Identyfikacja ryzyka w procesie audytu: Gdzie kryją się ryzyka i dlaczego ważne jest ich określenie? - warsztat:
- Właściwości i typy ryzyka
- Źródła ryzyka – klient, audytor, instytucje zewnętrzne, dostawcy, organizacja, …
- Elementy i czynniki ryzyka w kontroli:
- zdarzenie (występujące w przyszłości)
- prawdopodobieństwo (niepewność)
- skutki (co można zyskać lub stracić)
- Analiza i ocena ryzyka w procesie audytu: Czy akceptować, czy zarządzać czy nie reagować na ryzyka? - warsztat:
- Kwantyfikacja
- Obrazowanie i priorytetyzacja ryzyka – wybór z alternatyw, czyli, którym ryzykom warto poświęcić czas i budżet
- Plan zarządzania ryzykiem w procesie audytu: Jak być przygotowanym na to co się zadzieje i bez względu na to co się zadzieje, czuć się pewnie? - warsztat:
- Techniki reakcji na ryzyko
- Odpowiedzialność za ryzyko
- Planowanie komunikacji
- Wdrażanie, monitorowanie i komunikacja ryzyk:
- Plan monitorowania
- Rejestr ryzyk
- Podsumowanie warsztatu w formule START, STOP, KONTYNUUJEMY.
Piotr Welenc
MBA, CISA, CICA, CGEIT, CRISC, CRMA, CDPSE, AESGO, ACO, IRCA ISO22301 LA, IRCA ISO27001 LA, ISO20000 LA, QAVal.,
Audytor wewnętrzny. W latach 2011-2020 Dyrektor rozwoju rynku GRC Wolters Kluwer Polska. Pracował w zespole audytu informatycznego i zespole zarzadzania strategicznego NBP, w 2011 r. jako Wicedyrektor Departamentu Audytu Wewnętrznego ZUS, w latach 2009-2011 jako audytor wewnętrzny na Politechnice Warszawskiej. Wykonywał projekty Komisji ds. budowy systemu zarządzania ryzykiem w NBP, audyty dla Europejskiego Banku Centralnego. Wykładał w ponad 18 uczelniach w Polsce. Doktorant Instytutu Badań Systemowych PAN. Ekspert w zakresie GRC, ESG, analizy procesowej, IT govenance, compliance, SOX. Doradca spółek giełdowych i jsfp w zakresie GRC. Członek Komisji ds. compliance w Polsko-Niemieckiej Izbie Przemysłowo-Handlowej. Wykładowca na szkoleniach ACO i ACE, Członek Rady Nadzorczej GIZMI S.A., Członek Rady Naukowej czasopisma „Compliance” Instytutu Compliance przy Uniwersytecie Viadrina, Frankfurt/O. Autor ponad 30 publikacji dot. zagadnień audytu, ryzyka, governance.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
1 dzień / 8h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?
Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969