// ESG, Prawo, Compliance  

e-Doręczenia - wdrożenie i obsługa narzędzia

Szkolenie będzie realizowane w formie wirtualnej

Cel szkolenia

Uczestnik otrzyma kompleksową, praktyczną wiedze nt. e-Doręczeń, w tym:  pozna akty prawne regulujące wdrożenia platformy, zdobędzie również praktyczną wiedzę z zakresu tworzenia ADE, zarządzania oraz korzystania ze skrzynki w zakresie: odbioru, wysyłki, archiwizacji korespondencji.

Korzyści dla uczestników szkolenia

  • poznanie aktów prawnych regulujących wdrożenia platformy
  • zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia ADE
  • zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania oraz korzystania ze skrzynki w zakresie: odbioru, wysyłki, archiwizacji korespondencji

Adresaci szkolenia

  • osoby pracujące w podmiotach publicznych
  • osoby pracujące w podmiotach niepublicznych
  • pracownicy
  • właściciele firm
  • osoby fizyczne

   1. Podstawowe regulacje prawne dotyczące e-Doręczeń:

  • ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych,
  • przepisy wykonawcze do ustawy,
  • Kodek postępowania administracyjnego.

   2. e-Doręczeń – wprowadzenie:

  • słownik pojęć,
  • czym są e-Doręczenia,
  • bezpieczeństwo stosowania e-Doręczeń (RODO, zabezpieczenia),
  • korzyści wynikające z wdrożenia e-Doręczeń,
  • przewaga e-Doręczeń nad ePUAPem, różnice między platformami,
  • Poczta Polska jako operator wyznaczony do obsługi e-Doręczeń,
  • katalog grup wysyłek wyłączonych z możliwości wysyłki w ramach z e-Doręczeń.

   3. Usługi doręczenia elektronicznego:

  • Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) – etapy, warunki wysyłki,
  • Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH) - etapy, warunki wysyłki,
  • Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (RDE) etapy, warunki wysyłki.

   4. Wdrożenie e-Doręczeń:

  • przygotowanie wdrożenia,
  • utworzenie ADE,
  • zarządzanie skrzynką (tworzenie reguł, folderów, udzielanie dostępów, zmiana danych, zmiana administratora),
  • integracja z systemami EZD.

   5. Obsługa platformy e-Doręczenia z poziomu skrzynki (brak integracji z systemem klasy EZD:

  • logowanie do skrzynki,
  • odbiór korespondencji przychodzącej,
  • wysyłka korespondencji wychodzącej,
  • weryfikacja statusów wysłanej korespondencji,
  • odbiór dowodów potwierdzających nadania,
  • wyszukiwanie zasobu skrzynki,
  • archiwizacja zasobu.

   6. Obsługa skrzynki z poziomu zintegrowanego z platformą systemu klasy EZD:

  • rejestracja korespondencji przychodzącej,
  • automatyczna weryfikacja poprawności otrzymanej korespondencji (weryfikacja wystąpienia braków formalnych np. korespondencja nie została podpisana cyfrowo, nie została uwierzytelniona za pomocą profilu zaufanego),
  • rejestracja korespondencji wychodzącej,
  • weryfikacja statusów wysyłek,
  • automatyczne dołączanie dowodów doręczeń.

   7. Reklamacje:

  • przyczyny składania reklamacji
  • metody składania reklamacji.

   8. Opłaty:

  • PURDE,
  • PUH,
  • tradycyjna papierowa korespondencja.

   9. Cyfrowy obieg dokumentów realizowany w ramach systemów klasy EZD:

  • obsługa korespondencji przychodzącej,
  • obsługa Składu Chronologicznego,
  • tworzenie oraz procedowanie spraw,
  • archiwum cyfrowe,
  • zalety wdrożenia pełnego cyfrowego obiegu dokumentów.

Kamil Wątorski

Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie na kierunku: Historia ze specjalizacją archiwistyka. Manager w ogólnopolskiej spółce z wieloletnim doświadczeniem z zakresu: optymalizacji procesów w ramach metodologii lean management, wprowadzania cyfrowego obiegu dokumentów, koordynowania wykonywania czynności kancelaryjnych w ramach systemów klasy EZD, zarządzania kancelariami, składami chronologicznymi, archiwami, składnicami akt. Prowadzenie szkoleń dla pracowników z zakresu miękkich kompetencji, budowania kultury organizacyjnej.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    1 dzień / 5h (wykłady)
  • Materiały szkoleniowe
    w formie elektronicznej
  • Język
    szkolenie w języku polskim
  • Certyfikat / zaświadczenie
    o ukończeniu szkolenia

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Katarzyna Szymczyk

Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969

Skontaktuj się ze mną