Cel szkolenia
Uczestnik otrzyma kompleksową, praktyczną wiedze nt. e-Doręczeń, w tym: pozna akty prawne regulujące wdrożenia platformy, zdobędzie również praktyczną wiedzę z zakresu tworzenia ADE, zarządzania oraz korzystania ze skrzynki w zakresie: odbioru, wysyłki, archiwizacji korespondencji.
Korzyści dla uczestników szkolenia
- poznanie aktów prawnych regulujących wdrożenia platformy
- zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu tworzenia ADE
- zdobycie praktycznej wiedzy z zakresu zarządzania oraz korzystania ze skrzynki w zakresie: odbioru, wysyłki, archiwizacji korespondencji
Adresaci szkolenia
- osoby pracujące w podmiotach publicznych
- osoby pracujące w podmiotach niepublicznych
- pracownicy
- właściciele firm
- osoby fizyczne
1. Podstawowe regulacje prawne dotyczące e-Doręczeń:
- ustawa z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych,
- przepisy wykonawcze do ustawy,
- Kodek postępowania administracyjnego.
2. e-Doręczeń – wprowadzenie:
- słownik pojęć,
- czym są e-Doręczenia,
- bezpieczeństwo stosowania e-Doręczeń (RODO, zabezpieczenia),
- korzyści wynikające z wdrożenia e-Doręczeń,
- przewaga e-Doręczeń nad ePUAPem, różnice między platformami,
- Poczta Polska jako operator wyznaczony do obsługi e-Doręczeń,
- katalog grup wysyłek wyłączonych z możliwości wysyłki w ramach z e-Doręczeń.
3. Usługi doręczenia elektronicznego:
- Publiczna Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (PURDE) – etapy, warunki wysyłki,
- Publiczna Usługa Hybrydowa (PUH) - etapy, warunki wysyłki,
- Kwalifikowana Usługa Rejestrowanego Doręczenia Elektronicznego (RDE) etapy, warunki wysyłki.
4. Wdrożenie e-Doręczeń:
- przygotowanie wdrożenia,
- utworzenie ADE,
- zarządzanie skrzynką (tworzenie reguł, folderów, udzielanie dostępów, zmiana danych, zmiana administratora),
- integracja z systemami EZD.
5. Obsługa platformy e-Doręczenia z poziomu skrzynki (brak integracji z systemem klasy EZD:
- logowanie do skrzynki,
- odbiór korespondencji przychodzącej,
- wysyłka korespondencji wychodzącej,
- weryfikacja statusów wysłanej korespondencji,
- odbiór dowodów potwierdzających nadania,
- wyszukiwanie zasobu skrzynki,
- archiwizacja zasobu.
6. Obsługa skrzynki z poziomu zintegrowanego z platformą systemu klasy EZD:
- rejestracja korespondencji przychodzącej,
- automatyczna weryfikacja poprawności otrzymanej korespondencji (weryfikacja wystąpienia braków formalnych np. korespondencja nie została podpisana cyfrowo, nie została uwierzytelniona za pomocą profilu zaufanego),
- rejestracja korespondencji wychodzącej,
- weryfikacja statusów wysyłek,
- automatyczne dołączanie dowodów doręczeń.
7. Reklamacje:
- przyczyny składania reklamacji
- metody składania reklamacji.
8. Opłaty:
- PURDE,
- PUH,
- tradycyjna papierowa korespondencja.
9. Cyfrowy obieg dokumentów realizowany w ramach systemów klasy EZD:
- obsługa korespondencji przychodzącej,
- obsługa Składu Chronologicznego,
- tworzenie oraz procedowanie spraw,
- archiwum cyfrowe,
- zalety wdrożenia pełnego cyfrowego obiegu dokumentów.
Kamil Wątorski
Absolwent Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego w Lublinie na kierunku: Historia ze specjalizacją archiwistyka. Manager w ogólnopolskiej spółce z wieloletnim doświadczeniem z zakresu: optymalizacji procesów w ramach metodologii lean management, wprowadzania cyfrowego obiegu dokumentów, koordynowania wykonywania czynności kancelaryjnych w ramach systemów klasy EZD, zarządzania kancelariami, składami chronologicznymi, archiwami, składnicami akt. Prowadzenie szkoleń dla pracowników z zakresu miękkich kompetencji, budowania kultury organizacyjnej.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
1 dzień / 5h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969