Cel szkolenia
Excel w finansach - dla zaawansowanych przeznaczony jest dla finansistów, księgowych, analityków, pracujących w działach controllingu i innych osób z działów finansowych intensywnie wykorzystujących arkusz kalkulacyjny, znających i pracujących na co dzień z programem MS Excel.
Kurs wypełnia lukę pomiędzy merytoryczną wiedzą z zakresu finansów i zarządzania firmą oraz wiedzą związaną z zaawansowanym użytkowaniem arkusza Microsoft Excel.
Korzyści dla uczestników szkolenia
Po ukończeniu szkolenia, uczestnicy będą w stanie zastosować nabyte wiadomości do kreatywnej analizy danych oraz do budowy modeli, dzięki którym podejmowanie decyzji będzie oparte o rzetelne i dokładne dane. Poznanie zaawansowanych technik korzystania z programu Microsoft Excel uczyni codzienną pracę łatwiejszą i bardziej efektywną.
Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik potrafi:
- Analizować w Excelu informacje z własnego systemu informatycznego
- Budować zaawansowane raporty finansowe
- Tworzyć złożone formuły obliczeniowe
- Zautomatyzować wiele powtarzających się czynności
- Skutecznie wykorzystać tabele, wykresy przestawne i inne narzędzia analizy danych
- Scalać i konsolidować dane pochodzące z różnych arkuszy
- Będzie wiedział, kiedy warto użyć dodatków Excela, w tym również Solvera
Adresaci szkolenia
- Osoby zainteresowane pogłębieniem swojej wiedzy z arkusza kalkulacyjnego MS Excel na poziomie zaawansowanym i zwiększeniem swojej wydajności w realizacji codziennych zadań w MS Excel w zakresie finansowo-księgowym.
- Porównanie wersji Excela 2003, 2007, 2010, 2013, 2016, 2019, typy plików, rozwój programu, różnice i cechy wspólne, komunikacja pomiędzy różnymi wersjami arkusza, specyfika wykorzystania aplikacji w służbach finansowych firmy
- Optymalna „personalizacja” programu do pracy, zaawansowane opcje ustawień Excela
- Wykorzystanie nazw lokalnych i globalnych ważnych na jednym arkuszu, deklarowanie nazw dynamicznych, zastosowanie nazw w formułach
- Formatowanie warunkowe, warianty zastosowań, edycja formatów warunkowych
- Wielokrotne zagnieżdżanie funkcji, formuły tablicowe, stałe liczbowe
- Wykorzystanie funkcji Excela z kategorii: matematyczne, daty i czasu, wyszukiwania i adresu, baz danych, finansowych, logicznych, tekstowych, informacyjnych
- Automatyzacja obliczeń za pomocą funkcji budowanych przez użytkownika, korzystanie z nich w innych arkuszach, tworzenie dodatków.
- Inspekcja formuł, sprawdzanie błędów
- Technologie pobierania danych ze źródeł zewnętrznych (źródła danych Excela, kwerendy baz danych, wykorzystanie modułu MS Query, pobieranie danych z różnych źródeł, wykorzystanie Internetu – dane w formacie XML)
- Stosowanie tabel przestawnych jako narzędzia analizy danych biznesowych, zasady tworzenia tabel przestawnych
- Tworzenie i modyfikowanie tabel przestawnych w oparciu o różne źródła danych, własne pola obliczeniowe, grupowanie danych, niestandardowe formatowanie danych w tabelach przestawnych, formatowanie warunkowe w tabeli przestawnej
- Funkcje bazodanowe, przykłady zastosowań praktycznych, dobór kryteriów, alternatywa i koniunkcja kryteriów
- Import danych z plików tekstowych do Excela – analiza danych tekstowych, automatyzacja odświeżania danych.
- Ochrona arkusza, ochrona skoroszytu, walidacja danych
- Optymalizacja rozwiązań złożonych problemów za pomocą dodatku Solver, prognozowanie
- Przyspieszenie pracy dzięki szablonom Excela, szablony z makropoleceniami
- Tworzenie formularzy elektronicznych w Excelu, wykorzystywanie w formularzach elementów sterujących (listy, listy rozwijalne, przyciski, pokrętła)
- Rejestrowanie, uruchamianie i edycja makr
- Wykorzystanie modułu Visual Basic - Narzędzia z paska
- Główne elementy okna edytora VBA
- Podstawowe zasady bezpieczeństwa – poziom zabezpieczeń, komunikaty, ostrzeżenia, makrowirusy
- Zasady tworzenia makr w czasie nagrywania
- Lokalizacja i dostępność makra
- Makra z odwołaniami względnymi (wykonujące czynności od komórki aktywnej) oraz bezwzględnymi ((wykonujące czynności w tych samych komórkach)
- Różne sposoby uruchamiania (przyciski, pasek narzędzi, polecenia w kartach wstążki)
- Dzielenie długich makr na procedury, planowanie nagrywania dla optymalnego odtwarzania makra, testowanie makr
- Wykorzystanie modułu Microsoft Visual Basic do projektowania zaawansowanych obiektów, budowy własnych aplikacji w Excelu, budowy własnych funkcji
- Konsolidacja danych pochodzących z różnych arkuszy, różne sposoby konsolidacji
- Organizacja pracy z programem Excel w sieci komputerowej: jednoczesna praca wielu użytkowników na jednym arkuszu, łączenie arkuszy i skoroszytów za pomocą sieci komputerowej, scalanie danych z wielu arkuszy
- Graficzna prezentacja danych finansowych za pomocą wykresów (wykresy złożone, wykresy prezentujące wiele serii danych, analiza trendu na wykresie, wykresy niestandardowe, wykresy oparte o dane z tabel przestawnych)
- Budowanie modeli wielowariantowych z użyciem scenariuszy, podsumowania scenariuszy.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
2 dni / 16h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?
Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969