Cel szkolenia
Szkolenie zalicza 16 h kształcenia obligatoryjnego
• Zapoznanie uczestników z najlepszymi praktykami w zakresie wizualizacji danych.
• Zaprezentowanie narzędzi, które można wykorzystać do wizualizacji danych.
• Nauczenie jak dane przekształcić w historię, która w sposób atrakcyjny sposób przedstawić dane odbiorcy.
1 Wprowadzenie do storytellingu danych
• świat finansów a świat biznesu – czym się charakteryzują, jakie mają potrzeby w odniesieniu do danych,
• jak się komunikujemy i jakie to ma konsekwencje,
• czym jest opowieść o danych czyli data storytelling,
2 Kluczowe aspekty omawiania danych
• cel – dlaczego omawiamy dane,
• odbiorca – komu mamy przekazać informacje, cechy odbiorcy,
• język i sposób przekazu,
3 Kluczowe aspekty wizualizacji danych
• Informacja finansowa i jej wizualizacja:
• kiedy używać grafów,
• kiedy zastosować tabele, jak się nimi posługiwać,
• jakie rozwiązania graficzne dobrze się „sprzedają”, a jakie nie i dlaczego,
• jak znajdować zależności i wskazywać kluczowe elementy w danych, w szczególności tych regularnie raportowanych,
4 Data storytelling
• jak połączyć dane z pomysłem i stworzyć opowieść o danych,
• fabuła opowieści i punkty zwrotne,
• jak formułować przekaz, aby był zrozumiany przez odbiorcę,
• jak formułować ciekawe wnioski.
5 Case study
6 Zasady wizualizacji i budowy kokpitów menadżerskich
• Rodzaje i zasady budowania kokpitów menedżerskich
• Zasady story – i datatellingu w raportowaniu
• Dobór rodzaju wizualizacji do danych
7 Kokpity w Excelu przy użyciu Power Query, Power Pivot i Tabel przestawnych
• Przygotowanie danych do kokpitów w Power Query – zaawansowane narzędzia Power Query (np. konsolidacja plików z folderu, pivoting, unpoivoting, budowanie funkcji i zastosowanie parametrów)
• Kokpity menedżerskie przy użyciu tabel przestawnych – kokpity zarządcze, analityczne i operacyjne z zastosowaniem fragmentatorów
• Modele danych i oparte na nich kokpity menedżerskie w Power Pivot – tworzenie modeli danych, wizualizacja w tabeli przestawnej oraz na wykresie przestawnym z funkcją drill down
8 Kokpity menadżerskie w Google Data Studio
• Tworzenie i podpinanie źródeł w GDS
• Elementy wizualizacji w GDS: tabele, wykresy, tabele przestawne
• Elementy sterujące w GDS
• Tworzenie wielostronicowych raportów
• Zarządzanie dostępem i uprawnieniami do kokpitów w GDS
9 Sprawdzian wiadomości
Izabela Zimoch-Konopacka
Doświadczona audytorka i CFO, certyfikowana trenerka oraz coach. Zdobyła międzynarodowe kwalifikacje ACCA, CIA, CFE i AgileBA.
Specjalizuje się w anglojęzycznych szkoleniach certyfikacyjnych ACCA, CIMA, CIA, jak również w tematyce zarządzania ryzykiem, zagadnieniach audytu i kontroli wewnętrznej, międzynarodowych standardów sprawozdawczości finansowej (MSSF) i US GAAP. Prowadzi autorskie warsztaty z zarządzania ryzykiem oszustw i sprzeniewierzeń oraz jest autorką publikacji na ten temat.
Szkoli najwyższą kadrę menadżerską, przedsiębiorców, audytorów, finansistów oraz kierowników nie-finansowych.
Piotr Majkowski
Doświadczony trener, wykładowca (Collegium Civitas) od lat szkolący: na uczelni, pracowników instytucji, urzędów, dużych korporacji, małych i średnich firm oraz rodzinnych mikroprzedsiębiorstw.
Zajmuje się prowadzeniem szkoleń i konsultacji z zakresu programu Microsoft Office (Word, Excel, VBA etc.) oraz statystyki (w tym obsługi programów SPSS i Statistica).
Specjalnością trenera jest znajdowanie praktycznych rozwiązań codziennych problemów w pracy biurowej, zwłaszcza tych związanych z zarządzaniem danymi oraz ich analizą.
Dodatkowym atutem jest umiejętność przeprowadzenia szkolenia z języku angielskim oraz hiszpańskim.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.
Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.
Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.
Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.
W cenie szkolenia
- Czas trwania
2 dni / 16h (wykłady) -
Materiały szkoleniowe
w formie elektronicznej -
Język
szkolenie w języku polskim -
Certyfikat / zaświadczenie
o ukończeniu szkolenia
Zobacz także
Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?
Karolina Łąkowska
Dyrektorka Centrum Edukacji
tel. 607 595 131