// Prawo, Compliance, AML  

Ochrona sygnalistów z perspektywy przedsiębiorców, z uwzględnieniem członków grup kapitałowych

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest zapoznanie uczestników z obowiązkami, jakie nakłada na przedsiębiorców nowa ustawa o ochronie sygnalistów, z uwzględnieniem problematyki podmiotów funkcjonujących w grupach kapitałowych, w których często rozwiązania związane z ochroną sygnalistów zostały już wprowadzone, a także możliwości w zakresie zewnętrznego powierzenia procesu. Podczas szkolenia omówimy między innymi sposób opracowania wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych oraz jej wdrożenia w organizacji. Szkolenie ma na celu podniesienie świadomości i umiejętności w zakresie zapewnienia transparentności i przestrzegania prawa w organizacji.

 

Korzyści dla uczestników szkolenia

Zwiększenie świadomości przedsiębiorców na temat kroków niezbędnych do podjęcia w celu przygotowania się do wdrożenia regulacji w zakresie ochrony sygnalistów. 

Wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę w zakresie opracowania wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych oraz jej wdrożenia w organizacji, także poprzez wykorzystanie zasobów grupy kapitałowej lub doradców zewnętrznych.    

Dostarczenie wiedzy w zakresie istotności roli sygnalistów, których działania mogą przyczynić się do szybkiego wykrywania i naprawiania nieprawidłowości oraz zapewnienia bezpiecznego środowiska pracy dla wszystkich zaangażowanych stron.

Adresaci szkolenia

  • Przedsiębiorcy
  • Pracodawcy
  • Pracownicy wszystkich szczebli hierarchicznych
  • Kierownictwo firmy
  • Dział personalny
  • Dział compliance
  • Potencjalni sygnaliści
  • Osoby zaangażowane w proces zgłaszania i rozpatrywania naruszeń prawa

  1. Cele i założenia ustawy o ochronie sygnalistów
  2. Kim jest sygnalista?
  3. Środki ochrony sygnalistów
  4. Obowiązki wynikające z ustawy o ochronie sygnalistów dla wszystkich przedsiębiorców
  5. Kogo dotyczy obowiązek ustalenia wewnętrznej procedury dokonywania zgłoszeń naruszeń prawa i podejmowania działań następczych?
  6. Jak opracować procedurę wewnętrzną i co musi ona zawierać?
  7. Czy można ustalić i stosować wspólną procedurę wewnętrzną na poziomie grupy kapitałowej?
  8. Czy można powierzyć proces związany z procedurą wewnętrzną podmiotowi zewnętrznemu?
  9. Wdrożenie procedury wewnętrznej w organizacji
  10. Ustanowienie wewnętrznych kanałów zgłoszeń – jak je przygotować?
  11. Obowiązki przedsiębiorcy w zakresie obsługi zgłoszeń i działań następczych
  12. Prowadzenie rejestru zgłoszeń i inne obowiązki administracyjne
  13. Konsekwencje naruszenia obowiązków wynikających z ustawy o ochronie sygnalistów
  14. Co zrobić, gdy sygnalista dokonuje zgłoszenia zewnętrznego lub ujawnienia publicznego informacji, które mnie dotyczą?
  15. Pułapki, wątpliwości i częste błędy – dzielimy się doświadczeniem!

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    1 dzień / 7h (wykłady)
  • Materiały szkoleniowe
    w formie elektronicznej
  • Język
    szkolenie w języku polskim
  • Certyfikat / zaświadczenie
    o ukończeniu szkolenia

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Karolina Łąkowska

Karolina Łąkowska
Dyrektorka Centrum Edukacji
tel. 607 595 131

Skontaktuj się ze mną