// Podatki  

Oddziały zagranicznych przedsiębiorców w Polsce w aspekcie koronawirusa

Cel szkolenia

W ramach szkolenia zostaną omówione praktyczne aspekty działania oddziałów zagranicznych przedsiębiorców. Dodatkowo analizie zostaną poddane warunki uzyskania pomocy w ramach przepisów COVID 19.

Korzyści dla uczestników szkolenia

  • Poznasz zasady rozliczania zakładów zagranicznych przedsiębiorców
  • Zilustrujemy proces rozliczania księgowego i podatkowego firmy
  • Będziesz potrafił rozwiązywać problemy związane z kwalifikowaniem transakcji do rozliczenia zakładu
  • Nauczysz się rozróżniać kiedy faktura jest związana z transakcją zakładu a kiedy firmy macierzystej
  • Nabędziesz umiejętności rozliczania dokumentów między zakładem a siedzibą firmy

Adresaci szkolenia

  • Główni Księgowi
  • Księgowi
  • Kontrolerzy finansowi
  • Pracownicy biur rachunkowych

  1. Omówienie form organizacyjnych przedsiębiorców zagranicznych w Polsce
    • Spółki córki
    • Zakłady zagraniczne
    • Przedstawicielstwa
    • Definicja oddziału i osoby zagranicznej
    • Stałe miejsce prowadzenia działalności
  2. Aspekty księgowe rozliczania zakładów oraz sprawozdawczość bilansowa Oddziału podmiotu zagranicznego
    • Podpisywanie sprawozdań finansowych i ogłaszanie w KRS
    • Zakres sprawozdań finansowych
    • Odpowiedzialność rachunkowa za działania oddziału zagranicznego
    • Przykłady księgowań transakcji między Oddziałem a Centralą
    • Organizacja rachunkowości w Oddziale
  3. Rozliczenie podatkowe Oddziału w kontekście podatku VAT 
    • Określenie podatnika podatku VAT
    • Numer NIP właściwy do stosowania
    • Obowiązki zgłoszeniowe i rejestracyjne
    • Wystawianie faktur przez Oddział i Centralę
    • Formy i rozliczenia podatku naliczonego
    • Działalność Oddziału na rzecz Centrali i podmiotów zewnętrznych
    • Rozliczenie transakcji wewnętrznych
  4. Rozliczenie podatkowe Oddziału w kontekście podatku dochodowego
    • Opodatkowanie nierezydentów w PDOP i PDOF
    • Podatkowy zakład zagraniczny
    • Podatek u źródła w rozliczeniach Oddziału
  5. Możliwości uzyskania pomocy finansowej w ramach przepisów COVID 19
    • Rozliczenie pomocy uzyskanej w okresie luty- czerwiec 2020
    • Pomoc w ramach tarczy 6.0

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Płatności za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

TAGI: #rozliczanie #podatki #aspektyksięgowe #covid #koronawirus

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    1 dzień / 8h (wykłady)
  • Materiały szkoleniowe
    w formie elektronicznej
  • Język
    szkolenie w języku polskim
  • Certyfikat / zaświadczenie
    o ukończeniu szkolenia

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Katarzyna Szymczyk

Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969

Skontaktuj się ze mną