// Podatki  

Podatek odroczony w firmie - ujęcie praktyczne

Szkolenie będzie realizowane w formie wirtualnej

Cel szkolenia

Celem szkolenia jest pomoc pracownikom działów księgowości, podatków i controlingu w ustalaniu podatku dochodowego z podziałem na bieżące zobowiązanie oraz odroczony podatek. W trakcie szkolenia zostaną omówione zarówno najważniejsze jak i te przydatne w praktyce zagadnienia, takie jak:

  • Cele ustalania podatku odroczonego,
  • Różnice w wycenie bilansowej i podatkowej poszczególnych pozycji bilansu,
  • Zasady ustalania zysku brutto i dochodu do opodatkowania,
  • Wyliczenie bieżącego zobowiązania podatkowego,
  • Wyliczenie aktywów i rezerw z tytułu podatku odroczonego,
  • Wyliczenie efektywnej stopy podatkowej,
  • Sprawdzenie uzyskanych wyliczeń.

Korzyści dla uczestników szkolenia

W trakcie szkolenia zostaną omówione najważniejsze, przydatne w praktyce zagadnienia, w tym m.in.:

  • Cele ustalania podatku odroczonego,
  • Różnice w wycenie bilansowej i podatkowej poszczególnych pozycji bilansu,
  • Zasady ustalania zysku brutto i dochodu do opodatkowania,
  • Wyliczenie bieżącego zobowiązania podatkowego,
  • Wyliczenie aktywów i rezerw z tytułu podatku odroczonego,
  • Wyliczenie efektywnej stopy podatkowej,
  • Sprawdzenie uzyskanych wyliczeń.

 

Adresaci szkolenia

  • Dyrektorzy finansowi,
  • Główni Księgowi,
  • Członkowie zarządu ds. finansowych,
  • osoby zainteresowane tematyką podatku odroczonego

  1. Podstawa prawna
  2. Podstawowe definicje
  3. Wartość podatkowa aktywów. Ustalanie różnic przejściowych między wartością bilansową a wartością podatkową aktywów
  4. Wartość podatkowa pasywów. Ustalanie różnic przejściowych między wartością bilansową a wartością podatkową pasywów
  5. Przykłady ustalania podatku odroczonego:
    1. Środki trwałe
    2. Wartości niematerialne i prawne
    3. Należności
    4. Zapasy
    5. Papiery wartościowe
    6. Kredyt bankowy
    7. Rezerwy
    8. Różnice kursowe
    9. Naliczone odsetki
    10. Przykład całościowy nr 1
  6. Straty podatkowe możliwe do odliczenia od dochodu w przyszłości.
  7. Niewykorzystane ulgi podatkowe - Premie inwestycyjne
  8. Ustalanie wartości podatkowych aktywów i pasywów w umowach leasingowych
  9. Ujmowanie zobowiązań i należności z tytułu podatku dochodowego
  10. Tworzenie rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego
  11. Ustalanie aktywów z tytułu odroczonego podatku dochodowego
  12. Wycena aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego
  13. Pozycje bezpośrednio zwiększające lub zmniejszające kapitał własny. Ujęcie kosztu lub przychodu z tytułu podatku dochodowego
  14. Kompensowanie należności i zobowiązań z tytułu podatku dochodowego oraz aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego
  15. Prezentacja w sprawozdaniu finansowym (jednostkowym i skonsolidowanym)
  16. Przykład całościowy nr 2

Załącznik A. Procedury stosowane przy ujmowaniu i wycenie aktywów i rezerw z tytułu odroczonego podatku dochodowego 

Załącznik B. Przykład zastosowania procedur, omówionych w załączniku A 

Jarosław Stankiewicz

Praktyk z 27-letnim doświadczeniem w biznesie, ekonomista i certyfikowany trener biznesu. Absolwent studiów podyplomowych z zakresu zarządzania finansami prowadzonych przez Szkołę Główną Handlową w Warszawie oraz rachunkowości i audytu na Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu. Posiada praktyczne doświadczenie pozyskane m.in. podczas pracy na stanowiskach zarządczych oraz przy realizacji dużych projektów szkoleniowo-doradczych.

Specjalizuje się m.in. w zakresie prawa pracy, kadrach i płacach, analizie ekonomiczno - finansowej, rachunkowości, inwentaryzacji, środków trwałych, ewidencji i wyceny wartości niematerialnych i prawnych, zarządzania kosztami i finansami, systemów ekonomicznych, podatków, zarządzania strategicznego, Lean Accounting, controllingu, audytu i zarządzania ryzykiem czy MSR i MSSF. Szkolenia prowadzi warsztatowo, kładąc nacisk na aspekty praktyczne, odnoszące się do specyfiki pracy uczestników zajęć. W działalności dydaktycznej wykorzystuje praktyczne doświadczenia zawodowe.

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

Płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Szkolenie będzie realizowane w formule wirtualnej. Dlatego ważne jest, by mieli Państwo stabilne łącze internetowe. Link do szkolenia otrzymają Państwo na dzień przed jego terminem.

W cenie szkolenia
  • Czas trwania
    1 dzień / 8h (wykłady)
  • Materiały szkoleniowe
    w formie elektronicznej
  • Język
    szkolenie w języku polskim
  • Certyfikat / zaświadczenie
    o ukończeniu szkolenia

Potrzebujesz pomocy? Masz pytania do szkolenia?

Katarzyna Szymczyk

Katarzyna Szymczyk
Koordynatorka ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych
tel. 570 094 969

Skontaktuj się ze mną