VAT w transakcjach międzynarodowych - zmiany od 2020 roku

Partner

 

 

 

 


Cena podstawowa
600 zł*

Członkowie OPZL
420 zł*
* + 23% VAT

I. Transakcje towarowe w obrocie transgranicznym (międzynarodowym)

A. Transakcje wewnatrzwspólnotwe: wewnątrzwpólnotowa dostawa towarów (WDT) i wewnątrzwspólnowtowe nabycie towarów (WNT):

  • WDT i WNT – definicje

  • przemieszczanie towarów własnych

  • zasady opodatkowania (fakturowanie, podstawa opodatkowania, stawka, obowiązek podatkowy, rozliczanie podatku przez nabywcę, zasady i moment odliczenia podatku naliczonego, zaliczki, korekta, kursy przeliczenia)

  • dokumentowanie transakcji wewnątrzwspólnotowych – praktyka organów podatkowych oraz sądów administracyjnych oraz nowe regulacje od 1 stycznia 2020 r. – numer NIP

  • kontrahenta warunkiem stosowania stawki 0%

  • obowiązki sprawozdawcze – zmiany od 1 stycznia 2020 r. – prawidłowa informacja podsumowująca warunkiem stosowania stawki 0%

  • transakcje za pośrednictwem magazynu konsygnacyjnego – zmiany od 1 stycznia 2020 r.

  • WDT/WNT a sprzedaż wysyłkowa z terytorium kraju/sprzedaż wysyłkowa na terytorium kraju

B. Transakcje łańcuchowe oraz trójstronne:

  • transakcje łańcuchowe oraz trójstronne – definicje

  • określenie miejsca świadczenia (opodatkowania)

  • przypisanie transportu – nowe zasady od 1 stycznia 2020 r.

  • obowiązek podatkowy

  • transakcje trójstronne – procedura uproszczona w rozliczeniu podatkowym

C. Dostawa z montażem:

  • dostawa z montażem – definicje

  • moment powstania obowiązku podatkowego

  • dostawa z montażem – zasady rozliczania

D. Eksport towarów:

  • eksport pośredni i bezpośredni – definicje, różnice

  • moment powstania obowiązku podatkowego

  • stawka opodatkowania – obowiązki dokumentacyjne

  • eksport towarów za pośrednictwem magazynu konsygnacyjnego

 

II. Świadczenie usług w transakcjach transgranicznych (międzynarodowych)

  • podstawowe definicje – podatnik, miejsce: siedziby, stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, miejsce zamieszkania lub stałego pobytu

  • miejsce świadczenia – zasada ogólna a status kontrahenta

  • miejsce świadczenia – wyjątki od zasady ogólnej

  • Moment powstania obowiązku podatkowego oraz stawka opodatkowania

  • zasady rozliczania w tzw. „imporcie” i „eksporcie” usług

  • ograniczenia w odliczaniu podatku naliczonego w „imporcie” usług

Krzysztof Marcinowski

Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, licencjonowany doradca podatkowy – nr wpisu 12425. Koordynator ds. doradztwa podatkowego w PKF Consult.


Z prawem podatkowym zawodowo związany od 10 lat. Początkowo jako pracownik organów podatkowych I instancji (komórki ds. egzekucji administracyjnej, podatku od towarów i usług czy postępowań podatkowych), jak i II instancji (komórka ds. egzekucji administracyjnej), a następnie jako doradca podatkowy. Specjalizuje się w podatku od towarów i usług oraz w postępowaniach podatkowych. Uczestnik wielu projektów w zakresie audytów i przeglądów podatkowych, projektów typu due dilligence.

Autor publikacji prasowych o tematyce podatkowej

Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie w formie elektronicznej.

Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi na wpisywane do formularza dane - są to dane, na które zostanie wystawiona Państwu faktura.

 

Godziny szkolenia:

9.30 - 16.00

Miejsce szkolenia:

Siedziba Organizacji Pracodawców Ziemi Lubuskiej 

ul. Reja 6, Zielona Góra

 

Opłata obejmuje:

wykłady, materiały szkoleniowe oraz przerwy kawowe i lunch. Uczestnicy otrzymują zaświadczenie ukończenia szkolenia.

Płatności:

płatność za szkolenie będzie dokonywana na podstawie faktury VAT, zgodnie z terminem płatności na fakturze. Faktura VAT zostanie wystawiona w dniu szkolenia lub w ostatnim dniu szkolenia w przypadku szkoleń wielodniowych i przesłana elektronicznie na adres wskazany w formularzu zgłoszenia.

Dane do płatności:

wpłat należy dokonywać na konto PKF Consult Spółka z o.o. Sp. k. w Banku Spółdzielczym w Ostrowi Mazowieckiej.

Numer konta: 46 8923 0008 0131 2888 2012 0001

Na przelewie bankowym prosimy wpisać imię i nazwisko oraz termin i nazwę szkolenia.


Skontaktuj się z nami

Karolina Łąkowska
Dyrektor Centrum Edukacji
607 595 131, (22) 560 76 70

e-mail

Małgorzata Buf-Jabłońska
Menedżer ds. szkoleń obligatoryjnych
605 157 756, (22) 560 76 71

e-mail

Anna Ciucias
Koordynator projektów szkoleniowych
693 333 558, (22) 560 76 70

e-mail

Paweł Jaczewski
Menedżer ds. sprzedaży szkoleń
e-mail
601 832 482, (22) 495 76 02

Katarzyna Szymczyk
Koordynator ds. rozwoju i sprzedaży usług szkoleniowych

e-mail

Szkolenia wg kategorii

Szkolenia wg lokalizacji

Zamów szkolenie

Jeśli nie znalazłeś szkolenia dla siebie, napisz nam, czego potrzebuje Twoja firma.

Informacje o szkoleniach

Dziękujemy! Twój adres e-mail został dodany do bazy danych.

Dlaczego PKF

1

Szkolimy blisko 950 biegłych rewidentów rocznie z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej

2

Wysokie kompetencje naszych wykładowców i "wzorcowe" realizowanie programów szkoleń potwierdzone zostały przez wizytacje przedstawicieli KRBR

3

Wysokie kwalifikacje i kompetencje zawodowe pracowników to wzrost konkurencyjności na rynku. Oferowane przez nas szkolenia mają na celu zapewnienie efektywnego rozwoju wiedzy i umiejętności uczestników.

4

Posiadamy 20-letnie doświadczenie w szkoleniu biegłych rewidentów z zakresu rachunkowości i rewizji finansowej na podstawie zezwolenia KRBR

5

W poszukiwaniu optymalnych rozwiązań odrzucamy utarte schematy. Szukamy właściwej drogi, skrojonej na miarę oczekiwań naszych Klientów.

Zaufali nam
PTWP S.A.
Poczta Polska
PAP S.A.
Grupa Lotos S.A.
WSiP S.A.
Prochem S.A.
Sokołów S.A.
Pekaes S.A.
Grupa Wydawnicza Infor S.A.
ZT Kruszwica S.A.
Aplisens S.A.
PKP Intercity Sp. z o.o.
Hawe S.A.
Bumar Sp. z o.o.
Phoenix Pharma Sp. z o.o.
Nasi partnerzy
GoldenLine LinkedIn YouTube Facebook Google+ SlideShare Isuu